در گردهمایی بزرگ اساتید بسیجی و با حضور سران کشوری و لشگری صورت گرفت:
روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشورگفت: در گردهمایی بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران که عصر دوشنبه 21 اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار گردید، از اندیشکده راهبردی «مطالعات اقلیم استان گلستان» رونمایی  شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۵۷۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش  سازمان بسیج اساتید کشور خبرگزاری بسیج، در گردهمایی بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران که عصر دوشنبه 21 اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار گردید، از اندیشکده راهبردی «مطالعات اقلیم استان گلستان» رونمایی  شد.

در مراسم رونمایی این اندیشکده راهبردی استانی و اقلیم محور، جمعی از سران کشوری و لشگری ازجمله دریابان بسیجی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و دکترمحمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

اندیشکده مطالعات اقلیم استان گلستان، به عنوان اولین اندیشکده اقلیم محور و مزیت محور در استان گلستان و مرکز بسیج اساتید این استان به شمار می آید.

استان گلستان با مساحتی در حدود 20369 کیلومتر مربع، 2.1 درصد از مساحت ایران را دربرگرفته است. این استان دارای اقلیم متنوع اعم از ساحل دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان است. جدای از این فرصت ها و مزیت های اقلیمی، استان گلستان با آسیب ها و تهدیدهای اقلیمی عمده ای نیز دست به گریبان است که از آن جمله می توان به حوادث طبیعی همچون سیل، حریق جنگل ها، زلزله و خشکسالی اشاره کرد.

اندیشکده مطالعات اقلیم استان گلستان با اشراف کامل بر فرصت ها و تهدیدات اقلیمی در این استان، اهداف و برنامه ها پیش رو خود را چنین تنظیم نموده است:

1- شناسایی و معرفی مسئله های اقلیمی استان

2- مطالعه و تحقیق و شناسایی عوامل وقوع تهدیدات اقلیمی

3- شناسایی و معرفی راهکارهای کاهش اثر مخاطرات طبیعی ناشی از تهدیدات اقلیمی و ارایه به مدیران کشوری و استانی

4- گفتمان سازی، تولید دانش، راهبردنگاری و مطالبه گری در موضوعات و مسائل اقلیمی

این اندیشکده در چارچوب نگاه جدید دوران تحولی سازمان بسیج اساتید کشور که بر مسئله محوری و عملکرد حل المسائلی تأکید داشته و در سطح استانی هدف بر آن دارد تا با تکیه بر ظرفیت ها و مزیت های رقابتی هر استان در محور توسعه آن، به حل مشکلات و معضلات عمده مردم در آن استان بپردازد و به کمک مسوولان و دست اندرکاران اجرایی در هر اقلیم و جغرافیای سرزمینی بشتابد، راه اندازی شده است.

 

ارسال نظرات