جانشین انتظامی استان کردستان گفت: در دوازده ماه گذشته سال ۹۶ حدود ۹۲ درصد از جرایمی که در بانه اتفاق افتاده توسط پلیس کشف شده است.
کد خبر: ۸۹۹۹۵۳۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ آژنگ در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان جدید و سابق انتظامی شهرستان بانه اظهار داشت: امروزه نیروی انتظامی و پلیس توانسته با مشارکت و همراهی همدیگر اقدامات مناسبی در حوزه امنیت و دیگر حوزه‌های مربوط به این نیرو در استان کردستان انجام دهد.

وی امنیت در استان کردستان را زبانزد خاص و عام دانست و افزود: علی رغم تمام تلاش‌هایی که دشمنان و ضد انقلاب انجام می‌دهند با تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیرو‌های امنیتی و همراهی مردم امنیت مطلوب در اساتان کدستان حکم فرما است بطوریکه امروزه استان کردستان به لحاظ امنیتی یک استانی برخوردار از امنیت کامل است.

سرهمگ آژنگ با اشاره به مولفه‌های امنیت خاطرنشان کرد، مشارکت مردم در کسب این امنیت تاثیر بسزایی داشته است چرا که مردم یکی از موثرترین مولفه‌ها در ایجاد امنیت پایدار هستند.

جانشین انتظامی کردستان تصریح کرد: امنیت در نظام اسلامی از بالاترین نعمت‌ها است و این نعمت یکی از مهمتریت دستاورد‌های نظام است و اگر امنیت مردم به هر دلیلی به خطر بیفتد هیچ یک از فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مردم نخواهد توانست به درستی انجام شود و از همین رو است که بزرگان دینی نیز به این موضوع اذعان داشته و امنیت را در کنار صحت بدن از بزرگترین نعمت‌ها ذکر کرده و به ان تاکید داشته اند

جانشین انتظامی کردستان با اشاره به موضوع جرایم در استان کردستان تصریح کرد: در بحث جرایم استان کردستان جز استان‌های آخر به لحاظ وقوع جرم است و خوشبختانه در حوزه کشف جرایم نیز این استان جز استان‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به آمار جرایم در بانه اظهار داشت: سرهنگ آژنگ خاطرنشان کرد: پلیس در بانه طی سالجاری و نود و دو درصد از جرایم اتفاق افتاده در بانه توسط پلیس کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان کردستان به میزان سرقت‌ها در کردستان نیز اشاره کرد و گفت: در استان به ازای هر یکصد هزار نفر یک فقره سرقت به وقوع می‌پیوندد و این آمار روز به روز با کمک مردم مهار شده و در حال کاهش است.

جانشین انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه کشفیات جرایم رخ داده در استان کردستان ۸۴ درصد از جرایم که اتفاق افتاده کشف شده است و این توفیقات در سایه تعامل مردم و مسئولین است.

سرهنگ آژنگ با اشاره به جرایم مربوط به فضای مجازی تصریح کرد: در فضای مجازی متاسفانه جرایم بیشتر شده و بیش از ۹۰ درصد از جرایم که اتفاق افتاده است توانستیم کشف کنیم.

وی یادآور شد؛ در بحث مواد مخدر و افیونی هم مهار خوبی شده در نزدیک دوازده ماهه بیش از ۵۸ درصد کشف کردیم و حتی اجازه ورود به استان ندادیم و وضعیت کردستان پاک است.

سرهنگ آژنگ با اشاره به حوزه تصادفات نیز تصریح کرد: امسال در تصادفات درون شهری کاهش کشته‌ها را داریم، ولی در برون شهری چند نفری افزایش داشتیم و فرهنگ ترافیک مردم می‌تواند کمک حال ما باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات