معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش خبر داد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش از برگزاری یادواره‌های مدرسه‌ای بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: موزه شهدا در برخی مدارس ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۸۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

به گزارش سرویس بسیج دانش آموزی خبرگزاری بسیج، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش  با اشاره به روز بزرگداشت شهدا، اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم حوزه معاونت پرورشی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این زمینه، برنامه های مختلفی برگزار می شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که ما در این زمینه می توانیم انجام دهیم، برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس است.

کاظمی توضیح داد: ما اگر این شعار را محور کار خود قرار دهیم که هر مدرسه، یک یادواره به یاد شهدا در طول سال برگزار کند، یکی از مهمترین اقداماتی است که می تواند  به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

وی افزود: برگزاری یادواره‌های متمرکز شهرستانی و استانی، معرفی شهید دانش آموزی و فرهنگی شاخص، برگزاری طرح شهید پژوهی، بازدید از موزه‌های شهدا و برگزاری اردوهای راهیان نور در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش در خصوص اردوهای راهیان نور اظهار داشت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز با کمک قرارگاه راهیان نور به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی از ایجاد موزه های شهدا در برخی مدارس خبر داد و گفت: مراکز شهید پژوهی در برخی مدارس ایجاد می شود.

 

 

ارسال نظرات