بوشهر - فرمانده انتظامی استان بوشهر از کاهش وقوع سرقت‌ها و افزایش وقوع جرایم سایبری در سال جاری خبر داد و گفت: تولید و توسعه امنیت نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۴۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار خلیل واعظی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امنیت مقوله‌ای فرابخشی است و مربوط به یک بخش خاص نیست و متولی خاصی ندارد و همه سازمان‌ها و نهادها در تولید آن نقش دارند.

وی اضافه کرد: همه باید باور کنیم که نظم و امنیت مقوله‌های اجتماعی و مردمی هستند و خصوصا در حوزه نظم عمومی مشتری اصلی امنیت مردم هستند و مردم از آثار تلاش پلیس در برقراری نظم و امنیت اجتماعی بهره می‌برند و به همین سبب در برخی زمینه‌ها شاهد همکاری مردم با پلیس هستیم از جمله پلیس افتخاری و یا همیاران پلیس که آمار بسیار خوبی در سطح استان داریم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه اقتصادی نیازمند داشتن امنیت است، خاطرنشان کرد: در صورتی که رفتارهای پرخطر را در سطح شهر شاهد باشیم، ناامنی بر همگان تاثیر خواهد گذاشت و وقتی که در محیطی امنیت ما تامین نباید مجبور به ترک آن منطقه هستیم.

وی گفت: در امنیت درون‌زا نقش مشارکت بسیار پررنگ است؛ امنیت آنقدر مهم است که قانون اساسی بیش از ۳۰ بار به صورت مستقیم ناظر به موضوعات امنیت است.

سردار واعظی افزود: از افرادی که در رسانه‌ها و فضای مجازی فعال هستند و یا تریبونی در اختیار دارند، می‌خواهیم که برای توسعه امنیت در سطح استان بوشهر تلاش کنند و زمانی استان به توسعه و پیشرفت می‌رسد که امنیت خوبی در استان برقرار باشد.

وی با بیان اینکه پارس جنوبی و نیروگاه هسته‌ای تنها دارای استان بوشهر نیست، اضافه کرد: بوشهر را باید به عنوان استان دارای انسان‌های بسیار ارزشمند و فرهیخته و مردم خوب و مردم مهمان‌نوزش به دنیا معرفی کنیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با تشریح شعارهای پلیس در عرصه انتظامی و ترافیکی خاطرنشان کرد: آمادگی مناسبی از نظر ترافیکی و امنیتی در استان بوشهر حاکم شده است.

کاهش سرقت‌ها

وی از کاهش پنج درصدی سرقت‌های مهم در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: در زمینه سرقت‌های خرد نیز کاهش پنج درصدی، کیف‌قاپی ۱۵ درصد کاهش و در زمینه سرقت موتورسیکلت‌ها ۱۱ درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی از کاهش سه درصدی سرقت ماشین و کاهش ۷۵ درصدی سرقت طلافروشی در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و افزود: فقط در زمینه سرقت منازل شاهد افزایش ۱۲ درصدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه جرایم در استان بوشهر ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم اضافه کرد: در زمینه قتل نیز شاهد کاهش ۲۶ درصدی در سال جاری نسبت به سال قبل هستیم.

افزایش کشفیات مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۱۴۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری، بیان کرد: ۹ تن و ۸۸۰ کیلوگرم تریاک، ۵۸۳ کیلوگرم حشیش، ۱۳ کیلوگرم هروئین و سایر ۲۹ کیلوگرم و شیشه یک کیلو و ۶۰۰ گرم در استان بوشهر کشف شده است.

وی افزود: ۵۸۸ طرح پاکسازی در استان اجرا شده است که ۱۳۴ خودرو و ۹۲ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است و تعداد پرونده‌ها سه درصد و در جمع دستگیری‌ها پنج درصد افزایش را شاهد هستیم.

کاهش تصادفات فوتی

واعظی با بیان اینکه تصادفات فوتی نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است ادامه داد: بیشترین تلفات درون‌شهری در سال جاری در خرداد و مرداد و شهریور بوده است و بیشترین تلافات در کنگان بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه سهم موتورسکیت‌ها در تلفات درون‌شهری ۶۴ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: عابر پیاده نیز ۱۶ درصد سهم داشته است.

وی گفت: در زمینه جرایم سایبری نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش وقوع داشتیم و ۲۳ درصد نیز افزایش کشف داشته‌ایم و ۹۶ درصد از جرایم سایبری کشف شده است. بیشترین جرایم سایبری شامل برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی با نزدیک به ۲۶ درصد بوده است. کلاهبرداری رایانه‌ای با ۱۸ درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۱۵ درصد از دیگر جرایم بوده است.

تدابیر ویژه برای نوروز و چهارشنبه‌سوری

واعظی ادامه داد: به غیر از اماکنی که در سطح استان بوشهر داریم، ۹۰ مقر جدید در استان ایجاد خواهد شد تا شاهد افزایش امنیت در زمینه‌های مختلف باشیم.

وی گفت: برای چهارشنبه آخر سال نیز اقدامات خوبی برای فرهنگ‌سازی صورت گرفته است و از طریق رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف نسبت به انتشار مطالب و توصیه‌ها اقدام شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: دنبال این هستیم که شادی مردم تبدیل به غم نشود و مردم گرفتار بیمارستان نشوند. درصد بسیار زیادی از صدماتی که وارد می‌شود از ناحیه چشم است.

وی افزود: کسانی که بخواهند بر خلاف قانون حرکت کرده و برای مردم ایجاد مزاحمت کنند برخورد خواهد شد و حمل و نگهداری مواد محترقه غیرمجاز از دید ما جرم است و برخورد جدی صورت می‌گیرد.

سردار واعظی بیان کرد: از فردا استارت برنامه‌های طرح نوروزی را می‌زنیم و گروه‌های انتظامی مستقر خواهد شد و برای برقراری نظم و امنیت تلاش ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۷۰ درصدی کشفیات مواد محترقه در استان بوشهر هستیم و بیش از دو میلیون عدد مواد محترقه غیرمجاز در استان بوشهر کشف شده است.

ارسال نظرات