فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

کنگره ملی شهدای استان مرکزی آذرماه 97 برگزار می‌شود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: کنگره تبیین نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت 6200 شهید استان مرکزی آذرماه سال 97 برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۲۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی با تاکید بر اینکه برگزاری هرچه باشکوه تر کنگره شهدا را در اذهان زنده نگه می‌دارد، گفت: رگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در راستای شناساندن هرچه شهدا و ایثارگران برای اقشار مختلف مردم بوده و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی افزود: به منظور برگزاری هرچه باشکوه برگزار شدن و پرمحتوا بودن کنگره تبیین نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت 6200 شهید استان مرکزی از سه سال قبل ستاد پیشینه رزم استان با 10 کارگروه آغاز به کار کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: این کارگروه‌ها شامل کارگروه اجرایی، عملیات، آمار و اطلاعات، بانوان، تاریخ شفاهی، ادارات و سازمان‌ها، تدوین و انتشار، تبلیغات هنری و تاریخ انقلاب اسلامی است که هر کدام در راستای وظیفه محوله خود برای برگزاری کنگره تلاش می‌کنند.

سردار پاسدار کریمی با بیان اینکه تاکنون 70 نشست تخصصی این کارگروه‌ها برگزار کرده‌اند، گفت: در کارگروه آمار و اطلاعات ستاد پیشینه رزم استان مرکزی فرهنگ‌نامه شهدای استان در حال تدوین است تا اطلاعاتی جامع از شهدای استان با تائید خانواده شهدا جمع‌آوری و مکتوب شود و تاکنون نیمی از این فرهنگ نامه آماده شده است.

وی افزود: 70 هزار رزمنده از ایتان مرکزی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند که از این تعداد اطلاعات اولیه 53 هزار رزمنده را در اختیار داشتیم و در حال حاضر از این تعداد 13 هزار و 500 رزمنده استان اطلاعاتشان تکمیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به کارگروه عملیات هم اشاره و تصریح کرد: رزمندگان استان مرکزی در عملیات‌های متعددی حضور داشته‌اند که در این بخش کارهای تحقیقاتی صورت گرفته و نقش رزمندگان استان مرکزی در قالب کتابی با عنوان «گذرگاه کربلا» تدوین و به چاپ رسید. همچنین تهیه کتاب سایر عملیات‌ها نیز در دست اقدام است.

سردار پاسدار کریمی با تاکید بر اینکه تاکنون نقش مردم استان مرکزی در پیروزی انقلاب اسلامی مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته است، گفت: در جریان برگزاری کنگره، نقش مردم استان در این رویداد بزرگ، مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به کارگروه ادارات و سازمان‌های ستاد پیشینه رزم استان اشاره کرد و گفت: 70 دستگاه اجرایی و واحد صنعتی استان مرکزی در عملیات های در دوران دفاع مقدس نقش کلیدی برعهده داشتند که فعالیت و نقش 20 نهاد اثرگذار، تدوین و ثبت شده است. همچنین 60 پروژه دفاع مقدس که توسط کارخانجات استان صورت گرفته در حال تکمیل و جمع‌اوری اطلاعات است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکنون 14 جلد کتاب از اقدام‌ها و فعالیت های استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس آماده شده و 53 جلد کتاب به چاپ رسیده است. در بخش تهیه مستند نیز 10‌ها سوژه برای تهیه فیلم های مستند دفاع مقدس احصاء شده که چنانچه اعتبارت آن‌ها تامین شود کار ساختشان کلید می‌خورد.

سردار پاسدار کریمی به اهداف برگزاری کنگره ملی شهدای استان اشاره کرد و گفت: الگوسازی شهدا در جامعه و به خصوص برای نسل جوان، زنده نگاه داشتن یاد شهدا، ساماندهی آثار باقی مانده از شهدا و تکریم خانواده ایثارگران و شهیدان از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی به اقدامات و شرایط لازم برای برگزاری این کنگره هم اشاره کرد و گفت: نصب تندیس سرداران در محل زندگی این شهدا، نصب 2 دست نوشته دفاع مقدس در ورودی و خروجی هر شهرستان و تعیین تکلیف باغ موزه استان از جمله شرایط لازم برای برگزاری کنگره است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: 34 برنامه در راستای برگزاری این کنگره ارائه شده است که سرکشی از 6200 خانواده شهید استان، نصب 110 نماد دفاع مقدس، نصب 110 گنجینه دفاع مقدس در 110 نقطه، پیش بینی 110 برنامه ورزشی در رشته های مختلف، 110 برنامه فرهنگی، 110 همایش شب شعر، 110 تابلو تصاویر شهدا، 110 نمایشگاه کتاب، چاپ 110 جلد کتاب با عنوان دفاع مقدس، ایجاد دهکده مقاومت استان، برگزاری همایش بزرگ رزمندگان استان، دوره روایتگری ملی برای 110 نفر، کاشت 6200 نهال و معرفی 110 نخبه برجسته در حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه های این کنگره است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات