سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح «آرامش بهاری» در 85 بقعه متبرکه استان طی نوروز 97 خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۱۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسین دلاوری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح «آرامش بهاری» در 85 بقعه استان مرکزی در چهار سطح ویژه، سطح یک، دو و سه خبر داد و گفت: آرامش بهاری طرحی است که طی چند سال گذشته توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در تعطیلات نوروزی برنامه ریزی شده و در راستای این طرح امسال بقاع متبرکه استان مرکزی برای هشتمین سال متوالی میزبان زائرین، مجاورین و مسافرین هستند.

وی تلاوت قرآن، ادعیه، سخنرانی، مسابقات، پذیرایی از زائرین و مسافرین را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده برقرار خواهد بود و با توجه به تعداد قابل توجه زائران بقاع متبرکه در ایام نوروز، باید خدمات رفاهی و معنوی مناسب به زائران ارائه شود تا شعار این طرح که آرامش بهاری است به وقوع بپیوندد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور، ارتقاء سطح فکری و معنوی زائران و مسافران نوروزی و ارائه خدمات مختلف هر ساله در ایام نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دلاوری با بیان اینکه به منظور ترویج باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی برپایی خیمه‌های معرفت را در بقاع و امامزادگان متبرکه استان در ایام نوروز خواهیم داشت، گفت: غرفه‌های مشاوره‌ای، فرهنگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و غرفه کودک در قالب خیمه‌های معرفت برپا و خدمات لازم را به زائران و مجاورین ارائه می‌کنند.

وی افزود: در بقاع متبرکه ویژه اقامه دو نوبت نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با 4 غرفه و با حضور 3 مبلغ اعزامی و 2 مبلغ بومی و پرداختن به مسائل کودکان، روانشناسی، خانواده، مشاوره و مذهبی، برپایی فروشگاه محصولات فرهنگی، ویژه برنامه های تحویل سال الزامی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، خیمه معرفت با 2 یا 3 غرفه، 2 مبلغ اعزامی و 2 مبلغ بومی شاخصه بقاع سطح یک هستند، اقامه یک نوبت نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با یک یا دو غرفه، حضور یک مبلغ بومی و یک مبلغ اعزامی ویژگی بقاع سطح دو است.

حجت‌الاسلام دلاوری خدمت رسانی منسجم و منظم و شایسته به زائران و مسافران نوروزی را از تکالیف اوقاف دانست و گفت: مردم برای حضور در بقاع متبرکه انتظاراتی همچون تأمین رفاه و اقامت دارند که با ارتقای زیرساخت‌های فیزیکی، عمرانی و بهداشتی این مطالبات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: خدمت‌رسانی و تغذیه فرهنگی مخاطبان در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان از اولویت‌های اجرای طرح آرامش بهاری در جای جای کشور است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد:  بیش از 10 هزار اقلام فرهنگی با اعتباری بالغ بر 30 میلیون ریال با کمک خیرین و اوقاف و امرو خیریه تهیه و به شکل رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات