خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مناسبت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۰۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، در متن بیانیه رجبعلی راهی آمده است:

باسمه تعالی

درود و سلام بر ارواح طيبه شهداي گرانقدر كه با تأسي ازفرهنگ حريت و آزادگي عاشورا  و اطاعت از ولي فقيه  پاي از بند خاك گسستند و بال پرواز در افلاك گشودند. شهدا بالاترين رحمت الهي اند كه راه را براي هدايت و دريافت حقيقت به روي بشريت گشودند و اگر ايثار و فداكاري آنها نبود انسان ها  امروز در ظلمت به سر مي بردند.

۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) که به شایستگی  روزی برای پاسداشت مقام والای شهیدان قرارگرفته و "روز بزرگداشت شهدا" نامیده شده، روزی است به بلندای آسمان حقیقت و به عمق دریای معرفت؛

روز گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که مشعل‌های پرفروغ بصیرت، مقاومت و آرمان‌گرایی ملت آزاده ایران شدند تا جهان به این باور برسد که ایران اسلامی از تشعشع پرتو شهدا، زنده و پویاست.

شهدا رفته اند و  رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی  گذاشته اند. شهدا مرگ را به سخره گرفته اند، تا  ما  به حقارت دنیا پی ببریم. شهدا  همه تعلقات   را از خود بریدند و مسافر  آسمان شدند، تا ثابت کنند راز آزاد شدن جز بریدن از خویشتن نیست. شهادت، دانشگاهی است که همیشه دایر است و تمامی انسان ها در هر برهه زمانی می توانند از آن بهره مند شوند و شهدا محصلان برگزیده آن هستند.

شهادت ماحصل سلامت روان و دارا بودن روح شجاعت و انتخاب آگاهانه یک جامعه است و همانا این انتخاب، ریشه در قدرت، قوت، صبر و پویایی یک جامعه دارد. جهاد در راه خدا بسیار مقدس است چون در مکتب  توحید آن رسالتی گرانمایه و ارجمند است که غایتش قرب و رضایت خداوند   باشد.

اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ضمن گرامیداشت 22  اسفند، روز بزرگداشت شهدا ، بر تکریم شان و منزلت شهدا، ایثارگران و خانواده های معظم و بزرگوار آن ها به عنوان یک وظیفه و تکلیف الهی تأکید می کند.

 

رجبعلی راهی

­مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها