فرمانده انتظامی درگز تاکید کرد: برابر ماده یازده و دوازده قانون مبارزه با قاچاق اسلحه و مهمات، خرید و حمل هرگونه اقلام انفجاری و آتش زا مشمول تعرفه مجرمانه بوده و قابل تعقیب کیفری است.
کد خبر: ۸۹۹۹۳۶۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
حسین احمدی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی  به بیان نکاتی در خصوص شب چهارشنبه سوری پرداخت و اظهار کرد: در روز‌های پایانی سال که مردم در حال جنب و جوش و مهیا شدن برای سال جدید هستند، وقوع اتفاقات ناگوار در این شب ممکن است کام بسیاری از شهروندان ما را تلخ کرده و ایام ناگواری را برای آن‌ها رقم بزند.

وی افزود: چهارشنبه سوری از دیرباز در بین ایرانیان مرسوم بوده و قشر‌هایی از مردم جامعه از آن به عنوان مراسمی برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهایشان یاد می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان درگز تشریح کرد: متاسفانه تغییر رسوم و تبدیل شدن این مراسم سنتی به شکل کنونی تبعات منفی زیادی را از خود بر جای گذاشته که از جمله آن‌ها می‌توان به ورود انوع مواد محترقه و آتش زا به داخل کشور، فراهم شدن بستر اقدامات امنیتی برای معاندین و فرصت طلب ها، ایجاد بی نظمی و اخلال در امنیت عمومی، نارضایتی شهروندان و آمار بالای حوادث در این شب اشاره کرد.

احمدی گفت: مخالفان نظام با بهره گیری از فضای مجازی و به بهانه‌های مختلف، سعی می‌کنند از بستر به وجود آمده سوء استفاده کرده و با همراه ساختن افراد فریب خورده با خود، نظم و انضباط عمومی جامعه را به هم بزنند.

وی عنوان کرد: تجربه نشان می‌دهد که بیشترین خسارت و صدمه به خانواده‌ها و جوانانی وارد می‌شود که از تاثیر مخرب مواد محترقه بی اطلاع هستند؛ لذا تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی کشور باید با برنامه ریزی مناسب و استفاده از امکانات موجود، فرهنگ صحیح مراسمات این شب را آموزش داده تا بتوانند سهمی در پیشگیری از وقوع حوادث داشته باشند.

فرمانده انتظامی درگز تاکید کرد: برابر ماده یازده و دوازده قانون مبارزه با قاچاق اسلحه و مهمات، خرید و حمل هرگونه اقلام انفجاری و آتش زا مشمول تعرفه مجرمانه بوده و قابل تعقیب کیفری است.

احمدی تصریح کرد: فروشگاه‌هایی که لوازم اولیه ساخت مواد محترقه را در اختیار داشته، حق فروش هیچ گونه موادی به جوانان و نوجوانان ندارند و موظف هستند در این خصوص همکاری لازم با نیرو‌های نظامی و انتظامی را داشته باشند.

وی افزود: دوربین‌های مدار بسته تمام ادارات شهرستان فعال بوده و پرسنل شیفت ادارات موظف هستند هر گونه حرکت مشکوکی را سریعا به ماموران اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی درگز تبیین کرد: در این شب تمام یگان‌های امدادی از قبیل: دسته احتیاط سپاه، هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در کنار پلیس هستند تا نظم و آرامش و امنیت را برای شهروندان برقرار کنند.

احمدی هشدار داد: با توجه به ازدحام جمعیت و شلوغی بازار و خیابان، احتمال سرقت از عابرین پیاده و طلا فروشی‌ها متصور است؛ لذا تمام افراد باید در هنگام عبور و مرور دقت و مراقب کافی داشته باشند تا خدای نکرده مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

وی تبیین کرد: مسئولان پمپ بنزین حق واگذاری و تحویل بنزین در ظرف‌های در بسته را نداشته و در صورت مشاهده با خریدار و مسئول شیفت برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی درگز عنوان کرد: مطابق سال‌های گذشته و به جهت جلوگیری از ترافیک خودروها، دو مکان در خارج شهر به عنوان فضای برگزاری مراسم شب چهارشنبه سوری در نظر گرفته شده که محل دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: تمام این زنگ خطر‌ها و هشدار‌ها برای این است که شهروندان عزیز، شبی آرام و به دور از هر گونه حادثه را پشت سر گذاشته و با آرامش خاطر، سال ۱۳۹۶ را به پایان برسانند؛ لذا از همشهریان عزیز خواستاریم در این شب نهایت همکاری را با خادمان خود در نیروی انتظامی داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها