خبرهای داغ:
معامله‌گران بورس تهران امروز همزمان با افزایش عرضه سهام در گروه خودرویی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری امروز شاهد حمایت حقوقی‌ها از سهم‌های پیشرو به ویژه در گروه فلزات اساسی، پالایشی و معدنی بود.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۹۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 21 اسفند ماه 96 با افزایش 165 واحدی روی رقم 96 هزار و 194 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 7 واحدی عدد 17 هزار و 154 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 176 واحدی به رقم  102 هزار و 889 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 156واحدی به رقم 68 هزار و 175 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 149 واحدی عدد 205 هزار و 652 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش یک واحدی روی رقم یک هزار و 82 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 17واحد ، سرمایه گذاری غدیر با 16واحد و سرمایه گذاری ملی ایران با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 39 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 30واحد و پالایش نفت بندر عباس با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 279 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش ازیک میلیارد و 55 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 69 هزار و 857 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تأمین ماسه ریخته‌گری، حق تقدم خرید سهام لابراتوارهای رازک، حق تقدم خرید سهام آهن و فولاد ارفع، حق تقدم خرید سهام بیمه میهن، لابراتوارهای رازک، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان کیسون، کشت و صنعت پیاذر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، سولیران، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، تولید و صادرات ریشمک، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری ملت به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران بیش از 275 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 71 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود. در عین حال کمتر از 22 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در صنایع پتروشیمی خلیج فارس اما 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

در تاپیکو نیز 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه بود. همچنین کمتر از 6 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی روبرو بود. در پتروشیمی جم اما 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین بیش از 3.5 میلیون سهم تولید برق ماهتاب کهنوج به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه شد. 

در بازار معاملات عمده نیز امروز بلوک 7.8 درصدی سهام شرکت فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر از سوی شرکت پویا فراز کیش به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه 950 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد که در نهایت از سوی خریداران حقیقی و حقوقی معامله شد.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی همزمان با اطلاعیه عرضه اوراق مشارکت دولت از فردا سه‌شنبه و همچنین آگهی عرضه اولیه سهام شرکتا پرداخت الکترونیک سامان کیش شاهد حمایت به ظاهر دستوری حقوقی‌ها از سهم‌های پیشرو در گروه فلزات اساسی و تک سهم‌های پالایشی و معدنی بود که در گروه خودرویی‌ها غلبه عرضه بر تقاضای سهام به ویژه در نمادهای سایپا، زامیاد و سایپا دیزل قابل توجه بود.

همزمان افزایش عرضه سهام در نماد تازه ورود شفا دارو در حالی خاطره عرضه اولیه برکت را دوباره به ذهن‌ها آورده که با حمایت ضعیف سهامدار عمده این سهم در روز جاری، قیمت پایانی آن در محدوده صفر تابلو بسته شد.

از سوی دیگر برخی شنیده‌ها حاکی است سرمایه‌گذاری آتی دماوند برای عرضه اولیه در بورس آگهی خواهد شد.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد بازار سهام در واپسین روزهای باقی‌مانده تا پایان سال به دلیل عدم گردش نقدینگی در معاملات همچنان بازاری مخوف برای سهامداران خُرد خواهد بود. چرا که امکان بورس‌بازی در این بازار با توجه به فرصت‌های کسب بازدهی در بازارهای غیرمولد موازی از جمله بازار ارز و مبهم بودن چشم‌انداز اقتصادی پیش‌رو باعث خواهد شد، تا همچنان غیر حرفه‌ای‌ها شاهد ضرر و زیان در سبد دارایی‌های خود باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها