خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور؛ جمعی از مسوولان در استانداری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۲۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این نشست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: قزوین شهر هنرمندان است و هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای بازخوانی ارزش های انقلاب با زبان هنر خصوصا برای نسل سوم و چهارم انقلاب است، چراکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم و برای برگزاری برنامه های مفید به همکاری تمام سازمان های دولتی و تشکل های مردم نهاد نیاز داریم.
مریم بیدخام افزود:برنامه های این هفته از 16فروردین ماه با غبارروبی مزارشهدا آغاز و دیدار هنرمندان شاخص با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، افتتاح نمایشگاه تولیدات تجسمی در نگارخانه مهر، رونمایی از مستند بزم رزم و آینده نگاری راهبردی حوزه هنر در تالار حافظ، اختتامیه جشنواره داستان، محفل طنز سنگ پا، شب خاطره و اختتامیه جشن هنر انقلاب و... از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.
وی با تاکید بر بسترسازی و آماده سازی فضای محیطی شهر برای این هفته گفت:در این راستا می توان از ظرفیت فضای مجازی نیز برای تولید محتوا و تبلیغ برنامه ها استفاده کرد.
وی بر جلوگیری از تمرکز برنامه های هفته هنر انقلاب تأکید کرد و افزود: انتظار داریم در سایر شهرستان های استان نیز برنامه‌های این هفته مورد توجه مسئولان آنها قرار گیرد.
در ادامه این نشست رییس حوزه هنری گفت:چندین سال است که ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به ریاست وزارت کشور تشکیل شده تا با اجرای برنامه های مختلف بتوانیم در پاسداشت و یادآوری این هفته که مزین به نام سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است، دین خود را به شهدا و هنرمندان انقلابی ادا کنیم.
علی هوشمند با اشاره به برنامه های این هفته از دستگاه های مختلف استان خواست در فضاسازی و اجرای این برنامه ها همکاری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: اختتامیه هفته هنر انقلاب نیز در سالن شهید امامی استانداری برگزار خواهد شد. حضور معلمان، مدرسان پرورشی و هنر، ظرفیت موثری هم برای معرفی این هفته به دانش آموزان و هم جلوه بخشیدن بیشتر به هنر انقلاب است.
وی همچنین به منظور جلوگیری از تمرکز برنامه ها، فعالیت کتابخانه ها در سطح شهرهای مختلف استان را فرصت بسیار مهمی دانست که می توانند با برگزاری نشست ها و مسابقات کتابخوانی با موضوع هنر انقلاب، در معرفی این هفته عمل کنند.
رییس حوزه هنری قزوین حمایت مسوولان در تامین بخشی از منابع مالی این ایام برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها را ضروری برشمرد.
بیستم فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها