خبرهای داغ:
دبیر مجمع عمومی بسیج شهرستان بوئین‌زهرا اذعان کرد: برای آشنایی و آگاهی‌بخشی در موضوع استفاده از فضای مجازی همه دستگاه‌های فرهنگی کشور سهیم بوده و هرگز نیابد هیچ ارگانی توپ را به زمین دیگر ارگان‌ها بیندازد.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۱۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

سرهنگ میثم محمدی، دبیر مجمع عمومی بسیج شهرستان بوئین‌زهرا، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، پیرامون فضای مجازی و مزایا و آسیب‌های استفاده از آن اظهار کرد: امروز به حتم می‌توان گفت که حدود 58 میلیون از مردم به نوعی با فضای مجازی در ارتباط هستند و کمتر خانواده‌ای را می‌توان یافت که فضای مجازی در اختیارشان نباشد.
وی تبیین کرد: استفاده از فضای مجازی مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد به شرط آن‌که پیش از ورورد به فضای مجازی نیسبت به آسیب‌ها و نقاط قوت آن آشنایی داشته باشیم.
این مسئول ابراز داشت: استفاده بدون آگاهی از فضای مجازی همچون خطر غرق شدن شناگری که چیزی از شناکردن نمی‌داند خطرآفرین خواهد بود لذا باید استفاده‌کنندگان از فضای مجازی آگاهی و آشنایی لازم در این زمینه را داشته باشند.
دبیر مجمع عمومی بسیج شهرستان بوئین‌زهرا تشریح کرد: برای آشنایی و آگاهی‌بخشی در موضوع استفاده از فضای مجازی همه دستگاه‌های فرهنگی کشور سهیم بوده و می‌بایست در صحنه حضور داشته باشند و هرگز نیابد هیچ ارگانی توپ را به زمین دیگر ارگان‌ها بیندازد.
محمدی با اشاره به اقدامات بسیج شهرستان بوئین‌زهرا در این زمینه مطرح کرد: در سال 1396 حدود 150 کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای برای آشنایی افراد با فضای مجازی و استفاده صحیح از آن در شهرستان بوئین‌زهرا برگزار شده و مطالبه‌گری های افراد و بسیجیان از مسئولین در زمینه فضای مجازی نیز تاثیر بسیاری در آگاهی‌بخشی‌ها داشته است.
وی انجام کارهای ایجابی و سلبی را در آگاهی‌بخشی در زمینه فضای مجازی بسیار تاثیرگذار دانسته و تصریح کرد: خانواده‌ها، آموزش و پرورش و به‌ویژه معاونت پرورشی، امامان جمعه و جماعت مساجد، دانشگاه‌ها و به طور کلی هرکس که به نوعی از تریبون و رسانه‌ای برخوردار است به طور یقین می‌تواند نقش تاثیرگذاری را در آگاهی‌بخشی در زمینه فضای مجازی داشته باشد.
این مسئول در بخش پایانی این گفت و گو با اشاره به تاثیرگذاری کارهای سلبی در زمینه فضای مجازی خاطرنشان کرد: در شرایطی که بعضی از افراد با تحریک دشمن به دنبال ضربه‌زدن به بنیان‌های ارزشی و اعتقادی مردم از راه‌های مختلفی چون انتشار اخبار دروغین در فضای مجازی هستند قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌توانند نقش موثری را در پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها داشته باشند.
1005/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها