خبرهای داغ:
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 167 روحانی طرح هجرت داریم و 96 روحانی مستقر در روستاهای خراسان جنوبی در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۹۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام هادی جعفری راد مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری همایش تجلیل از همسران طلبه مدافع حرم خراسان جنوبی خبر داد.

 

وی افزود: طلبه های خراسان جنوبی نیز در زمینه دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش بسیار خوبی داشته و برای دفاع به کشور سوریه اعزام شده اند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد طلبه مدافع حرمی که از خراسان جنوبی برای دفاع از حرم اهلبیت (ع) به سوریه رفته اند 8 نفر بوده که این تعداد به همراه گروهان هایی بوده اند که از خود خراسان جنوبی اعزام شده اند اما تعدادی از طلبه های استان هم بوده اند که از طریق سایر استانها و تیپ فاطمیون کشور افغانستان به سوریه اعزام شده و در خراسان جنوبی اطلاعات آنها ثبت نشده است.

 

حجت الاسلام جعفری راد عنوان کرد: بیش از 10 درصد مدافعان حرم خراسان جنوبی از بین طلبه ها بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه این تعداد طلبه مدافع حرم در سنگر خانواده پشتیبان و سنگربان محکمی داشته اند که برای دفاع از حریم اهلبیت (ع) عزم سفر به سوریه کرده اند،گفت: به همین مناسبت و با توجه به اینکه از میلاد حضرت فاطمه (س) فاصله زیادی نگرفته ایم برنامه ریزی شده است طی همایشی از همسران مدافع حرم طلبه در خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: مراسم تجلیل از همسران مدافعان حرم طلبه خراسان جنوبی روز پنجشنبه 24 اسفند ماه ساعت 8:30 دقیقه صبح در محل باغ بلگرد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام جعفری راد ادامه داد: در این مراسم از حضور ارزشمند نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار خراسان جنوبی یا معاون سیاسی امنیتی استاندار بهره مند خواهیم شد.

 

وی اظهار کرد: در حاشیه این مراسم گردهمایی برای خانواده های طلبه های طرح هجرت خراسان جنوبی نیز در همان مکان برگزار خواهد شد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی 167 روحانی طرح هجرت داریم و 96 روحانی مستقر در روستاهای خراسان جنوبی در حال فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: این گردهمایی برای خانواده های روحانیون طرح هجرت با هدف هم اندیشی، تبادل اطلاعات ، تجربیات و موفقیت هایی که در کارها  و جذب مردم به مساجد و فعالیت های فرهنگی به دست آورده اند برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: بر اساس آمار اعلام شده در سطح کشور، شهدای دوران دفاع مقدس که از بین طلبه ها بوده اند به بیش از 33 درصد می‌رسد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 75 شهید طلبه داریم و این تعداد فقط افرادی بوده اند که از حوزه علمیه به جبهه اعزام شده اند و پرونده دارند؛ اما شهدایی هم هستند که در حال تحصیل در حوزه علمیه بوده اند و به جبهه اعزام شده  اما اطلاعاتی از آنها به عنوان طلبه بودن ثبت نشده است.

 

حجت الاسلام جعفری راد خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه هایی که در روز جمعه برای خانواده های طلبه خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است، گردهمایی و برگزاری کارگاه مشاوره برای همسران و خانواده های طلبه ای که فرزند در حال رشد دارند است.

 

وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی سازمانی خدماتی و فرهنگی است، گفت: عمده خدمات به طلبه های خواهر و بردار و خانواده هایشان در زمینه فرهنگی است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: از جمله خدماتی که ما در این مرکز به طلبه ها و خانواده هایشان ارائه می‌دهیم برگزاری کلاس های مشاوره قبل از ازدواج برای طلبه های جوان است.

 

حجت الاسلام جعفری راد عنوان کرد: برگزاری دوره های مشاوره ای تحصیلی برای فرزندان طلبه ها و تجلیل و تقدیر از فرزندان ممتاز تحصیلی از دیگر برنامه های این مرکز است.

 

وی  با بیان اینکه فرزندان طلبه ها از نظر تحصیلی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند، خاطرنشان کرد: تعداد ممتازین تحصیلی فرزندان طلبه ها در سال 1394 به تعداد 209 نفر بوده است در سال 95 این تعداد به 310 نفر و در سال جاری به 445 نفر رسیده است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: برگزاری همایش مزدوجین ویژه طلبه های تازه ازدواج کرده و برگزاری کارگاه های مشاوره برای خانواده های طلاب  از دیگر خدمات این مرکز به طلبه ها است؛ ضمن اینکه کمترین آمار طلاق را در بین روحانیون شاهد هستیم.

 

حجت الاسلام جعفری راد با اشاره به برگزاری همایش مزدوجین ویژه طلبه ها بیان کرد: سال 1394 این هماش را برای 97 زوج، سال 95 برای 96 زوج و در سال جاری برای 98 زوج همایش را برگزار کرده ایم.

 

وی ادامه داد: در فروردین ماه سال آینده نیز برای تعداد دیگری از طلبه ها همایش مزدوجین ویژه طلاب استان را برگزار خواهیم کرد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد: از دیگر خدمات این مرکز به طلبه بحث بیمه طلبه است که تحت پوشش و حمایت قرار می‌گیرند اما تا زمانی که طلبه بازنشست نشود نمی‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند.

 

حجت الاسلام جعفری راد اظهار کرد: در خراسان جنوبی 3 هزار طلبه خواهر، بردار، پیر و جوان داریم و 12 هزار نفر از خود طلبه و اعضای خانواده اش تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی هستند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها