مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری ۱۷۰ ویژه برنامه «روز شهید» در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲ اسفندماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید و همچنین روز شهید است که امسال، ۱۷۰ ویژه برنامه به این مناسبت با شعار «شهیدان، مظهر اقتدار ایران» در سرتاسر استان برگزار خواهد شد
کد خبر: ۸۹۹۹۱۶۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

عباس پالاش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: ۲۲ اسفندماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید و همچنین روز شهید است که امسال، ۱۷۰ ویژه برنامه به این مناسبت با شعار «شهیدان، مظهر اقتدار ایران» در سرتاسر استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۳، بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، سالروز تأسیس بنیاد شهید یعنی ۲۲ اسفندماه را روز شهید نامگذاری کردند، چراکه ۱۳ درصد شهدای ما در اسفندماه به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: با این حال، تا سال ۹۲ تنها یک درصد مردم نسبت به این روز شناخت داشتند، بنابراین اقداماتی صورت گرفت و ویژه‌برنامه‌هایی برگزار شد تا شناخت مردم افزایش پیدا کند.

وی افزود: شناخت مردم نسبت به این روز در سال ۹۳ به ۳۴ درصد رسید، در سال ۹۴ این میزان آشنایی به ۴۴ درصد و در سال ۹۵ نیز به ۵۰ درصد رسید. امیدواریم در سال ۹۶، بیش از ۷۰ درصد مردم بدانند که ۲۲ اسفند، روز شهید است.

پالاش اظهار کرد: امام راحل (ره) فرمودند: «بنیاد شهید از همه بنیاد‌ها افضل است، چون شهید از همه افضل است» بنابراین ما خود را با افتخار خدمتگزار شهدا و ایثارگران می‌دانیم؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استقلال کشور را تضمین می‌کند و با زنده نگه داشتن یاد شهیدان دین خود را نسبت به این بزرگوران ادا کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار