مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه: قرداد صادرات این نوع سنگ به کشور قطر ۳ میلیون تن به ارزش ۴۵ میلیون دلار است.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۵۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
 
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: محموله هفت هزار و ۵۰۰ تنی سنگ گابرو به ارزش ۱۱۲ هزار دلار از این بندر به کشور قطر بارگیری شد. صادرات سنگ گابرو ۱۵ دلار در هر تن ارزآوری دارد.
وی با اشاره به موقعیت راهبردی بندر لنگه در زمینه صادرات و واردات کالا افزود: زیرساخت‌های بندر لنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا را دارد.
عسکری نسب گفت: عمق آبخور اسکله این بندر در تمام نقاط دسترسی حوضچه بیش از ۵ متر است که می‌توانند شناور‌های ۵ تا ۱۰ هزار تنی در این اسکله پهلو بگیرند.
وی افزود:برخورداری این بندر از تجهیزات مناسب بارگیری، برخورداری از مزیت‌های گمرکی و بندری و تسهیل و تسریع در ترخیص و تخلیه کالا‌ها از دیگر مزیت‌های این بندر است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: تخفیفات ۵۰ درصدی در حوزه تخلیه و بارگیری کالا‌های ترانشیپی، انبارداری کانتینر، هزینه انبارداری کالا‌ها و تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی و گمرکی برخی از کالا‌های وارداتی نسبت به سایر بنادراز مهمترین مزایای اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالان اقتصادی است.
سنگ گابرو، سنگی آذرین درونی، تیره رنگ و درشت دانه است.
این سنگ با صیقل کاری جلایی مشکی و براق پیدا می‌کند که در ساخت سنگ‌های قبر، رویه کابینت ها، کاشی کف، و به عنوان سنگ تزئینی و نما در فضای درونی و بیرونی ساختمان‌ها کاربرد دارد
ارسال نظرات