فرمانده حوزه ۱ دانش آموزی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم:
فرمانده حوزه ۱ دانش آموزی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم با اشاره به اهمیت درختکاری بیان داشت: درختکاری یک سنت حسنه‌ای است که زندگی مردم حاضر و آیندگان را حفظ می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۱۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرگرد رضا رباط جذی، در جمع فرماندهان واحد‌های بسیج دانش آموزی، شورای دانش آموزی، فرهنگیان بسیجی و جانبازان در آسایشگاه امام خمینی (ره) مشهد، سنت حسنه غرس و کاشت درخت را با توجه به اهمیت این رویداد مهم برای کشور مهم دانست و بیان داشت: درختکاری یک سنت حسنه‌ای است که زندگی مردم حاضر و آیندگان را حفظ می‌کند.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد: «مراقبت کنید این دائره غصب و تصرفِ نابجا و غلط را، توسعه پیدا نکند و جلویش گرفته شود. متصرفین را قطع ید کنید. هم انسان خودش مشاهده می‌کند و یا از کسانی که از نزدیک دیدند و مورد وثوق‌اند، اطلاع پیدامی کند که عده‌ای سودجو با تعرض به جنگل‌ها و تعرض به مراتع، به کشور و به مردم کشور ظلم می‌کنند. زمین‌های مراتع را درجا‌های مختلف، بخصوص در نزدیکی شهر‌های بزرگ، مورد تعرض قرارمی دهند و ضایع می‌کنند.

رباط جذی در ادامه استناد به سخنان رهبری خطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تأکیدکردند که جلوی این فساد جامعه سوز را باید بگیرید؛ و الا ما اینجا یک‌دانه درخت بکاریم، دو تا درخت بکاریم، یا مثلاً هزاران درخت در سطح کشور کاشته بشود، اما معادل آن، درخت‌هایی که عمر‌های طولانی دارند و می‌توانند بمانند و می‌توانند منشأ استفاده قرار بگیرند، از بین بروند؛ این کار به نتیجه نمی‌رسد.

فرمانده حوزه ۱ دانش آموزی درخت کاری را کاشت عمل احسن دانست که ثمره آن راهم در این دنیا مردم و هم در آخرت برداشت خواهندکرد، و در حدیث‌های متعدد به کاشت و رسیدگی به آن سفارش شده و از طرفی این مهم به احیاء و سلامت محیط زیست و اکولوژی کمک می‌کند. پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در این باره می‌فرماید: «اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه‌ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه‌ای از طرف آن شخص شمرده می‌شود». نیز در روایتی معتبر از یکی معصومین (ع) منقول است که: “حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید، ازاین عمل نیک خود دست برندارید”؛ و این نشانگر تاکید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.

وی در پایان اشاره کرد: این احادیث گهربار وظیفه تک تک ما را در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، خصوصاً جنگل‌ها و مراتع و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی، به عنوان یک وظیفه دینی و ملی، مشخص می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها