محفل انس با قرآن با حضور پرشور اعضای کانون‌های مساجد به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند در کانون فرهنگی هنری عبدالباسط مسجد دارالسلام سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۱۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان شامگاه گذشته  در این محفل معنوی اظهار کرد: کانون‌های مساجد پایگاه‌های مردمی و پتانسیلی بالا در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و احیای کارکرد‌های مساجد است.

وی از فعالیت ۵۴۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های قرآن، تلاوت نور، احکام، تفسیر کوتاه، نهضت سوادآموزی، سلامت و برگزاری جشنواره‌های قرآنی و فرهنگی از جمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان است.

کامل گلباغی، با تاکید بر بهره گیری از این ظرفیت معنوی عنوان کرد: مدیران کانون‌های مساجد باید روز به روز در جذب و رغبت جوانان و نوجوانان به کانون‌ها تلاش کنند.

گلباغی، همچنین از استمرار طرح‌های همچون، سفیران آسمانی، حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های قرآنی و دینی، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، نظام خانواده و جمعیت، تدبر قرآنی، هسته‌های پژوهشی به عنوان برنامه‌های اصلی این دبیرخانه در سال جاری اعلام کرد.

وی افزود: در مجموع تا پایان سال آمار کانون‌های مساجد استان به ۵۶۲ کانون می‌رسد که حتی از برنامه ششم توسعه هم دو درصد بیشتر پیش رفته‌ایم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان خاطر نشان کرد: هسته‌های پژوهشی هم در کانون‌های مساجد تشکیل شده که در هر مسجد حداقل سه نخبه در این هسته‌ها مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه این محفل معنوی آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان برجسته استان قرائت شد و حال و هوای معنوی بر فضای حاکم شد.

گفتنی است در ادامه این مراسم کودکی تازه به دنیا آمده توسط مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان با نام محمد نامگذاری شد و اذان در گوش وی خوانده شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات