مدیر کمیته امداد درگز گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)، ۲۴ سری جهیزیه به ارزش تقریبی ۶۶ میلیون تومان در اختیار مددجویان کمیته امداد و نوعروسان نیازمند درگزی قرار داد.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۰۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ شب گذشته طی دو مراسم جداگانه تعداد ۲۴ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند درگزی تحویل داده شد.

صادق اکبری، مدیر کمیته امداد درگز تشریح کرد: در یک مراسم ۱۸ سری جهیزیه به ارزش ریالی دو میلیون تومان به افراد تحت پوشش کمیته امداد و خیریه آبشار عاطفه‌ها و در مراسمی دیگر تعداد شش سری جهیزیه به ارزش ریالی پنج میلیون تومان به افراد نیازمندی که توسط هیئت امنای مسجد پوستینی درگز شناسایی شده بودند تحویل داده شد.

وی افزود: از مجموع ۲۴ نوعروس مشمول دریافت جهیزیه، هشت نفر آن‌ها از مددجویان کمیته امداد بودند که در این خصوص مبلغ ۱۵ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه به مراکز مذکور واگذار شد تا اقدامات لازم در خصوص خرید جهیزیه صورت گیرد.

سارا ساربان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برای هر عروس شرکت کننده در این طرح، به میزان دو میلیون تومان کالای مورد نیاز شروع زندگی از قبیل: فرش، سرویس قابلمه، سرویس پلاستیک، چرخ گوشت، آبمیوه گیری و جاکفشی تهیه شده است.

مدیر خیریه آبشار عاطفه‌ها تشریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵۰۰ نفر از همشهریان درگزی در این خیریه دارای پرونده حمایت دائم و موقت هستند؛ شرایط زندگی افراد مراجعه کننده به این نهاد توسط کارشناسان ما مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط نیازمندی، برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود.

ساربان گفت: هزینه خدمات انجام شده در این مرکز تماما توسط خیرین و نیک اندیشان درگزی و همشهریان مقیم سایر شهر‌های کشور تامین می‌شود که جا دارد به نوبه خود از این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم.

وی افزود: این مرکز علاوه بر اینکه در زمینه‌های دیگری همچون خدمات درمانی، کمک هزینه‌های تحصیلی، تهیه پوشاک و مواد غذایی فعالیت دارد؛ در سه نوبت از سال اقدام به دادن جهیزیه به نیازمندان می‌کند.

حمید کوهزاد ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص موسسه خیریه المهدی به خبرنگار ما گفت: این موسسه که در مسجد پوستینی شهرستان استقرار داد، در سال ۱۳۸۳ با هدف کمک به رفع گرفتاری‌های همشهریان و نمازگزاران مسجد اقدام به شروع فعالیت کرد.

وی تشریح کرد: موسسه المهدی(عج) در ایام مختلف سال برنامه‌های متفاوتی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تهیه مواد غذایی برای شب عید نیازمندان، خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کمک به ترک اعتیاد سرپرستان خانواده‌های نیازمند و ... اشاره کرد.

عضو هیئت امنای مسجد پوستینی عنوان کرد: در این فصل از سال و به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) اقدام به تهیه شش سری جهیزیه به مبلغ پنج میلیون تومان برای نوعروسان کردیم که در آن اقلامی همچون یخچال، اجاق گاز، فرش، سرویس پلاستیک، قابلمه و سایر لوازم مورد نیاز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: افراد مورد حمایت این موسسه تحت پوشش هیچ ارگان دولتی نیستند؛ این افراد توسط شورای شهر و روستا به ما معرفی می‌شوند که پس از انجام تحقیقات، اقدامات لازم در خصوص تامین نیاز‌های آن‌ها انجام می‌پذیرد.

کوهزاد در پایان ابراز کرد: امیدواریم با کمک‌های همشهریان عزیز درگزی به جایی برسیم که بتوانیم نیاز تمام افراد را برآورده ساخته و غم و انده را از دل آن‌ها کنار بزنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها