رئیس آتش نشانی درگز گفت: ۴ دستگاه خودرو و ۱۸ نفر از پرسنل ایستگاه آتش نشانی درگز در آماده باش کامل هستند تا در صورت بروز هر گونه حادثه به یاری شهروندان بشتابند.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۰۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

رضا ترابی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن ابراز امیدواری از برگزاری چهارشنبه سوری بدون حادثه در شهرستان درگز اظهار کرد: ۴ دستگاه خودروی اطفاء حریق به همراه تجهیزات کامل و ۱۸ نفر از پرسنل ایستگاه آتش نشانی درگز، شب چهارشنبه سوری در آماده باش کامل هستند تا در صورت بروز هر گونه حادثه به یاری شهروندان بشتابند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: هر ساله در شب چهارشنبه سوری جشن سنتی > در منطقه‌ی تفریحی قرخ قز درگز برگزار شده و حجم زیادی از آتش توسط شهروندان و بومیان آن منطقه تولید می‌شود، لذا برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار لازم است که یک دستگاه خودروی اطفاء حریق به آن منطقه اختصاص داده شود.

مدیر ایستگاه آتش نشانی درگز گفت: دو دستگاه خودرو جهت گشت زنی و کنترل اوضاع در سطح شهر و یک دستگاه خودرو هم در ایستگاه آتش نشانی مستقر است؛ همچنین علاوه بر ۱۸ پرسنل آماده باش در شب چهارشنبه سوری، نیرو‌هایی که در مرخصی به سر می‌برند آمادگی کامل را داشته تا در صورت دریافت هر گونه تماس از شهروندان، سریعا خود را به محل حادثه برسانند.

ترابی تبیین کرد: این مرکز دارای چهار خط تلفن فعال است که همشهریان عزیز درگزی می‌توانند در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای با شماره تلفن‌های ۱۲۵ و ۴۶۲۲۴۴۴۴ تماس گرفته و محل حادثه را اعلام کنند تا نیرو‌های ما در کوتاهترین زمان ممکن خود را به صحنه رسانده و عملیات اطفاء حریق را آغاز کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه افرادی هستند که به علت ناآگاهی و در پاره‌ای از موارد با هدف ایجاد مزاحمت‌های تلفنی، خطوط این مرکز را اشغال کرده و باعث میشوند کسانی که دچار حادثه شده و در حال تماس با ما هستند، موفق به برقراری ارتباط نشوند؛ این مساله گا‌ها ممکن است مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

وی در خصوص خدمات فرهنگی انجام شده توسط آتش نشانی درگز توضیح داد: در این راستا اقدامات موثری انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط کارشناسان فنی آتش نشانی در مدارس سطح شهر و بازدید دوره‌ای کپسول‌های اطفاء حریق ادارات و اصناف برای اطمینان از سلامت کامل و رفع عیوب آن‌ها اشاره کرد.

مدیر آتش نشانی درگز تصریح کرد: ازدحام مردم در صحنه حادثه و حضور آن‌ها در نزدیک‌ترین نقطه حریق که در اکثر موارد با فیلم برداری همراه است باعث کندی روند امدادرسانی و اطفاء حریق شده و دخالت‌ها و قضاوت‌های غیر کارشناسانه مردم باعث دلسردی نیرو‌های امدادی خواهد شد.

ترابی تاکید کرد: نیرو‌های امدادی ایستگاه آتش نشانی درگز همه از کارشناسان و افراد ماهر و دوره دیده هستند که در شرایط مختلف، امتحان خود را پس داده اند؛ یک آتش نشان پس از حضور در محل حریق، علاوه بر چاره اندیشی برای مهار آتش باید به فکر مسائل جانبی از جمله جان همکاران، مدیریت صحنه حادثه، میزان استفاده از آب و خاموش کننده‌ها برای جلوگیری از فروریختن محلی که دچار حریق شده و خطرات احتمالی بعد از آن هم باشد.

وی در پایان با تاکید مجدد بر عدم استفاده از مواد منفجره و خطرناک در شب چهارشنبه سوری خاطر نشان کرد: از والدین گرامی در خواست می‌شود تا ضمن مراقبت بیشتر از فرزندان خود، خطرات ناشی از استفاده مواد محترقه را برای آن‌ها بازگو کرده تا خدای نکرده این مراسم سنتی به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها