مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در ایام تعطیلات‎ ‎نوروز گشت‌های راهداری و ۶۰ اکیپ کنترل نامحسوس و نیروهای پلیس راه حضور فعال دارند.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۷۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛به نقل از راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان، داریوش باقرجوان گفت: راهداری نوروزی با اولویت ایمنی جاده ها و آشکار سازی نقاط حادثه خیز و آمادگی ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین هرمزگان در ایام نوروز در راه‌های اصلی و پرتردد، گردنه‌ها و راهدارخانه‌های هرمزگان مستقر شده و آماده ارائه خدمات‏‎ ‎به مسافران در جاده‌ها ‏هستند‎‏.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات‎ ‎نوروز گشت‌های راهداری ، ۶۰ اکیپ کنترل نامحسوس، نیروهای پلیس راه و ‏کشیک در مسیرها و راه‌های‎ ‎ارتباطی هرمزگان حضور منظم، مداوم و فعال دارند‏ و خدمات‌رسانی را به رانندگان ، مسافرین و گردشگران نوروزی طی مسیر خواهند داشت.‎

باقرجوان با بیان اینکه انجام ممیزی راه‌ها در دوران سفرهای نوروزی یکی از اقدامات مهم راهداری است، افزود: افزایش سطح سرویس‌دهی، ایمن‌سازی، رنگ‌آمیزی سرعتگاه‌ها ، نصب تابلوها، ‏علائم و چراغ‌‏های چشمک‏‎ ‎زن، ترمیم گارد ریل‌ها، لکه‌گیری جزیی آسفالت‌ها و لایروبی دهانه پل‌ها در صورت بارندگی از جمله خدماتی است که قبل از نوروز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح راهداری نوروزی از سه شنبه ۲۲ اسفندماه همراه با رژه ماشین آلات راهداری ، پلیس راه ، اورژانس و نیروهای انتظامی آغاز می‌شود یادآور شد : این طرح تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و کارشناس و مدیران این حوزه درهرمزگان ضمن بازرسی دقیق محورهای تحت نظارت خود نسبت به آماده‌سازی راه‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

باقر جوان اضافه کرد: افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، کاهش خطر تصادف، رفاه هر چه بیشتر مسافران و ارتقای سلامت تردد از اولویت‌های اصلی راهداری برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به رانندگان است.

وی ضمن درخواست از گردشگران نوروزی برای توجه به نکات ایمنی و تابلوهای هشداردهنده یادآور شد: مسافران نوروزی با اطلاع از وضعیت خودرو خود به لحاظ فنی، حتما تجهیزات ایمنی را همراه خود داشته باشند و قبل از سفرنیز اطلاعات جاده ها را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و سایت اطلاع رسانی راه ها کسب کنند.

ارسال نظرات