مسئول کانون خدمت رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از درخت‌کاری در بیابان‌های خوزستان به مساحت دو هکتار و توزیع 100 بسته غذایی ویژه نوروز در بین محرومان این استان در اردوی راهیان‌نور این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۶۳
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
درخت‌کاری در زمین دو هکتاری و توزیع 100 بسته غذایی ویژه نوروزبه گزارش  بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، باز هم به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و فعالیت دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها به اوج خود رسیده است، جدای از برنامه‌های معمولی برای روزهای پایانی اسفند و ایام نوروز دو برنامه اردویی ویژه به نام اردوی راهیان‌نور و اردوی جهادی دارند که از مدت‌ها قبل خود را برای آن آماده کرده‌اند.

کاروان راهیان‌نور برخی دانشگاه‌ها از سفر بازگشته و درحال بستن کوله‌بار برای رفتن به مناطق محروم جهت امدادرسانی هستند و تعدادی از دانشگاه‌ها هم آماده شدند تا به محض بازگشت از کربلای ایران، راهی نقاط دورافتاده یا به قول برخی‌ها زیر پونز نقشه کشور شوند تا از فرصت ایام عید که از درس و کتاب و دانشگاه فارغ هستند برای کمک به هموطنان خود استفاده کنند.

اما امسال بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برنامه ویژه تدارک دیده، یک اردوی راهیان‌نور اما با هویتی جهادی، برای اطلاع بیشتر از این موضوع با مهدی بختیاری مسئول کانون خدمت رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به گفت‌وگو نشستیم تا با کم و کیف این طرح بیشتر آشنا شویم.

وی اظهار کرد: متاسفانه پس از گذشت سال‌ها پس از جنگ هنوز محرومیت بر استان خوزستان سایه افکنده و با توجه به رنج مردم از ریزگرد‌ها و متاسفانه انفعال سازمان محیط زیست در قبال حل مشکل هموطنان خوزستانی، امسال تصمیم گرفتیم در کنار بازدید از مناطق عملیاتی خوزستان با تاسی به راه شهدا در حل مشکل مردم رنج دیده به اندازه توان خودمان گامی برداریم.

بختیاری ادامه داد: در راستای حل مشکل ریزگردها بخشی از زمان اردوی راهیان‌نور دانشگاه تهران را به کاشت درخت در بیابان‌های منشاء ریزگرد اختصاص داده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا حداقل زمینی به وسعت دو هکتار را درختکاری کنیم.

مسئول کانون خدمت رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: هموطنان عزیزمان در استان زرخیز خوزستان پس از تحمل درد و رنج جنگ تحمیلی و استقامت در برابر دشمن، حال به عنوان دومین استان حاشیه‌نشین کشور شاهد فقر و محرومیت هستند به همین دلیل قصد داریم در حد توان خود یعنی 100 بسته غذایی ویژه نوروز میان محرومین و مستضعفین خوزستان که از پیش شناسایی شده‌اند توزیع کنیم، هزینه این بسته‌ها توسط خیرین تامین شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم گروه‌های راهیان‌نور که هر ساله برای زیارت مناطق عملیاتی به خوزستان سفر می‌کنند با تاسی از راه و رسم شهیدان که همیشه به فکر مردم و کمک به محرومان و مظلومان جامعه بوده‌اند، اردوهای راهیان‌نور را با طعم خدمت‌رسانی و اردوی جهادی برگزار کنند تا ان‌شاءالله در سال‌های آینده شاهد ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت از این استان زرخیز و پهناور کشور عزیزمان باشیم.

 

ارسال نظرات