خبرهای داغ:
دهمین عنوان از مجموعه کتاب های تام گیتس با عنوان «مهارت های فوق حرفه ای» نوشته لیز پیشون با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۳۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، دهمین عنوان از مجموعه کتاب های تام گیتس با عنوان «مهارت های فوق حرفه ای(ولی نه همیشه...)» نوشته لیز پیشون به تازگی با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

این کتاب دهمین عنوان از مجموعه «گرافیک رمان» نیز هست که نشر افق چاپ می کند و متن و تصویر کتاب به صورت توام و در هم هستند. نهمین کتاب این مجموعه با نام «شاگرد اول کلاس (بگی نگی)» دی ماه امسال و هشتمین عنوان هم با نام «بعله! شاید هم نه» مهرماه ۹۶ چاپ شد.

شخصیت اصلی این مجموعه پسربچه‌ای  به نام تام است که متن کتاب‌های مربوط به او، تلفیقی از نوشته و نقاشی است. به عبارت دیگر کتاب‌های مربوط به تام گیتس به صورت گرافیک رمان به چاپ می‌رسند. نویسنده این مجموعه، برنده جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس شده و این جوایز را در کارنامه کاری خود برای نوجوانان دارد. ترجمه اولین کتاب تام گیتس در سال ۹۴ توسط نشر افق چاپ شد.

«دنیای معرکه تام گیتس»، «بهانه‌های باحال و ماجراهای جالب دیگر»، «همه چیز عالی است (یک جورهایی)»، «ایده‌های بیست (حالا بگو نوزده)»، «تام گیتس لنگه ندارد(البته بعضی وقت ها)»، «یک کوچولو خوش شانسی»، «بعله! شاید هم نه» و «شاگرد اول کلاس (بگی نگی)» عناوین کتاب هایی هستند که پیش از «مهارت های فوق حرفه ای» در قالب مجموعه تام گیتس چاپ شده اند.

شخصیت اصلی این مجموعه پسربچه‌ای تخس و شیطان به نام تام است که متن کتاب‌های مربوط به او، تلفیقی از نوشته و نقاشی است. به عبارت دیگر کتاب‌های مربوط به تام گیتس به صورت گرافیک رمان به چاپ می‌رسند. نویسنده این مجموعه، برنده جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس شده و این جوایز را در کارنامه کاری خود برای نوجوانان دارد.

در کتاب «مهارت های فوق حرفه ای» سال تحصیلی رو به پایان و تعطیلات پیش روست. آقای فولرمن معلم کلاس تام در مدرسه از او خواسته تا تکلیف های ریاضی را در کاغذ شطرنجی انجام بدهد. در این کتاب هم تام باز سر به سر خواهش دلیا گذاشته و از او نقاشی های خنده دار می کشد. این دفعه صحبت از مهارت هایی است که بچه ها باید کسب کنند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

امی به مارکوس می گوید: «قرار نیست تو چیزی انتخاب کنی. باید ببینی شانست چی می گه.»

بعد به تی شرتش نگاه می کند: «چه نقاشی قشنگی. تو براش کشیدی، تام؟»

می پرسم: «ازش خوشت می آد؟» اما مارکوس وسط حرفم می پرد و می گوید: «نقاشی کشیدنش خیلی بهتر از امتحان دادنشه، مگه نه؟»

من به امی می گویم: «حالا باید هیولا زشته پشت تی شرتش رو ببینی. اون هم خیلی باحاله.»

مارکوس برای کمک به من برمی گردد تا آن را نشانش بدهد.

بعدش آقای فولرمن یکی یکی شماره ها را از جعبه بیرون می آورد؛ برای همین ما ساکت می شویم و گوش می دهیم.

وقتی مارکوس شماره اش را می فهمد، خیلی خوشحال می شود؛ چون جایزه اش یک دفتر یادداشت قشنگ و یک خودکار است.

به امی هم یک جفت جوراب می رسد.

و وقتی شماره من یعنی ۳ خوانده می شود.=می دوم و می بینم که جایزه شماره ۳

چیزی نیست جز

یک

بسته هیولای یادداشت

برچسبی...

این کتاب با ۲۶۴ صفحه مصور، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها