خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام عالی استاد حوزه در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدای شهرستان ری با تجلیل از این اسوه های صبر و ایثار، اظهار داشت: مادران شهدا مستجاب الدعوه هستند.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۰۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام مسعود عالی استاد حوزه  در مراسم تجلیل از یکهزار مادر و همسر شهدا که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در حسینیه حضرت فاطمه (س) سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد، گفت: برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در دو مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) و میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان مادران و همسران شهدا حاوی پیام هایی برای ما است.

در اسلام چیزی به عنوان روز پدر یا روز مادر نداریم 

 این خطیب روحانی افزود: در فرهنگ دینی ما پدر و مادر دارای جایگاه ویژه ای هستند و در اسلام چیزی به عنوان روز پدر یا روز مادر نداریم چون همه روز ها، روز مادر، روز پدر و روز زن است. در فرهنگ دینی ما نقش پدر و مادر کمرنگ نیست که بخواهیم یک روز خاص را به نام آنها نامگذاری کنیم؛ اما در جهانی زندگی می کنیم که  نقش ارزش ها کم رنگ شده است و مجبور شده ایم یک روز را به عنوان روز پدر یا مادر نام گذاری کنیم تا مردم به یاد پدر و مادر باشند.

وی ادامه داد: اغلب به فکر پول و اسکناس هستیم، بنابراین روزی را به نام اسکناس نامگذاری نکرده ایم؛ اما چون از نقش معلم، پدر، مادر و ... انسان های شریف غفلت کرده ایم مجبوریم یک روز را به نام آنها بگذاریم.

حجت الاسلام عالی با تاکید بر اینکه نقش پدر و مادر در فرهنگ دینی ما پررنگ و پر نقش تر است، گفت: در سوره احقاف آیه 15 خداوند بر این موضوع تاکید دارد و می فرماید: و ما انسان را به احسان در حق پدر و مادر خود سفارش کردیم، که مادر با رنج و زحمت بار حمل او را کشید و باز با درد و مشقّت وضع حمل نمود و سی ماه تمام مدت حمل و شیرخواری او بود تا وقتی که طفل به حد رشد رسید... که این آیه نشان می دهد نقش مادر در فرهنگ ما بسیار پر رنگ است.

در فرهنگ غنی اسلامی حق پدر این است که از او اطاعت کنی اما حق مادر را به تعداد ریگ های بیابان و قطرات باران هرگز نمی توانی به جای بیاوری. حتی هنگام نماز مستحبی اگر پدر صدایت کرد نمازت را قطع نکن، اما اگر در نماز واجب مادر صدایت کرد نمازت را قطع کن . این موضوع نشان از ارزش والای مادر در فرهنگ دینی دارد چرا که مادران در رسیدن فرزندان به کمال از خودشان غافل می شوند و در این مسیر ازهیچ ‌تلاشی فروگذار نمی کنند.

هر کس خانواده شهدا را خشنود کند پیامبر و خدا را خشنود کرده است

وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: هر کس خانواده شهدا را خشنود کند من و خدا را خشنود کرده است و هر کس خانواده شهدا را خشمگین و ناراحت کند من و خداوند را مورد غضب قرارداده است. مقام معظم رهبری هم در باره اهمیت پدر و مادر شهدا فرموده اند: اگر مقام پدران، مادران و همسران شهدا از شهید بالاتر نباشد، کمتر از مقام شهید هم نیست و دلیل آن مجاهدت ها و تحمل سختیها و دلتنگی هایی است که خانواده شهدا بعد از شهادت فرزند و همسر خود متحمل می شوند.

 

 جاهلیت قدیم شخص زن اما درجاهلیت مدرن شخصیت زن را زنده به گور می کنند

استاد حوزه گفت: شیطان و شیطانیان از خانواده شهدا ضربه های بسیاری خورده اند که چنین سربازانی را تربیت کرده اند و لذا نوک پیکان دشمنان متوجه زنان است و تلاش می کنند به اساس خانواده ها ضربه بزنند و سعی می کنند زن را به یک کالا تبدیل کنند تا کانون خانواده را به ورطه نابودی بکشانند چرا که با سقوط زن به عنوان محورخانواده، جامعه نیز به انحطاط می رود.

حجت الاسلام عالی افزود: زن در جوامع غربی به یک وسیله و نیروی ارزان قیمت   برای تبلیغ کالا تبدیل شده است و از زن برای لذت مرد و افزایش سود سرمایه داران نگاه می کنند.

 وی گفت: در جاهلیت قدیم شخص زن را زنده به گور می کردند اما درجاهلیت مدرن شخصیت زن را زنده به گور می کنند.

  خانواده شهدا به خاطر دنیا طلبی برخی مسئولان  دچار تردید نشوند

جنگ نرم هم که بارها مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده اند، توسط رسانه های غربی و از طریق فضای مجازی وارد خانواده ها شده است و دشمن سنگر ها و خاکریزهای خود را از جبهه ها به درون خانه ها کشانده است. لذا خانواده های شهدا مراقب باشند با دیدن دنیا طلبی در برخی مسئولان و نارسایی ها و ضعف هایی که در جامعه و وجود دارد دچار شک ‌و تردید نشوند.

هدف از گسیل داعش به خاورمیانه تقویت اسرائیل است

وی هدف اصلی از گسیل داعش توسط غرب به خاورمیانه را تضعیف کشورهای اسلامی و تقویت اسرائیل دانست تا این کشور صهیونیستی حرف اول را در منطقه بزند اما خداوند ایران را تبدیل به قدرت اول منطقه کرده است و جریان مقاومت از جمله حشدالشعبی، جیش الشعبی، کشاف المهدی، انصارالله و نیروهای ناب و بسیج مردمی در کشورهای اسلامی بوجود آمد.

آیین تجلیل از یکهزار مادر و همسر شهید پیش از ظهر امروز  با حضور حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرستان، صفوی شهردار منطقه 20، مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری و جمعی از مسئولان و خانواد های شهدا و ایثارگران در محل حسینیه حضرت فاطمه (س)سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

 نویسنده: علی اشرف خانلری

 

 

ارسال نظرات