برادر راوی حماسه دلیران تنگستان گفت: نکته جالب در مورد هنرمند فقید همایون شهنواز تحقق آرزوی وی برای دفن شدنش در دلوار است.
کد خبر: ۸۹۹۸۹۱۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیین تشییع همایون شهنواز کاگردان 'سریال دلیران تنگستان' با حضور اقشار مختلف بویژه هنرمندان و مسئولان روز یکشنبه از مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی تا شهرداری بوشهر برگزار شد و پیکر آن مرحوم برای خاکسپاری به بندر دلوار زادگاه رییسعلی دلواری منتقل شد.

برادر همایون شهنواز در حاشیه این آیین افزود: خوشحالیم که در بوشهر شاهد چنین استقبال باشکوهی از این هنرمند فقید هستیم.

محمد حسن شهنواز افزود: وی با خدمت ارزنده‌ای که در معرفی قیام ضد استعماری جنوب داشته تا ابد نام و اثرش در تاریخ جاودانه است.

وی یادآورشد: شهنواز غریب بود و این غریب بودن از این لحاظ است که افکاری که داشت با سایرین متفاوت بود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: همایون شهنواز امروز در دلوار محل تولید اثر فیلم 'دلیران تنگستان' و در مقابل موزه شهید رئیسعلی دلواری تشییع و خاکسپاری می‌شود.

امید پارسایی فر افزود: آیین نکوداشت وی عصر امروز (یکشنبه) در سالن بانک صادرات بوشهر با حضور هنرمندان و سایر اقشار مردم برگزار می‌شود.

همایون شهنواز کارگردان سریال «دلیران تنگستان» روز چهارشنبه ۱۶ اسفند بر اثر ایست قلبی درگذشت.

مرحوم شهنواز که پس از سال‌ها به کشور بازگشته بود، پنجم اسفند ماه به علت انفجار گاز در منزل، دچار سوختگی شدید و به بیمارستان منتقل شد.

مرحوم شهنواز کارگردانی سریال تلویزیونی «دلیران تنگستان» و فیلم سینمایی «شاه خاموش» را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

سریال خاطره انگیز «دلیران تنگستان» به کارگردانی همایون شهنواز در اوایل دهه ۵۰ شمسی از تلویزیون پخش شد و پخش مجدد آن در اوایل دهه ۶۰ شمسی با استقبال مردم مواجه شد.

«دلیران تنگستان» به روایت مبارزان بوشهری به رهبری رئیسعلی دلواری می‌پرداخت.

مرحوم محمود جوهری در این سریال نقش رییسعلی دلواری را برعهده داشت، شهروز رامتین، مرحوم اسماعیل داورفر، عنایت‌الله شفیعی، مرحوم نعمت‌الله گرجی، ولی شیراندامی و حسین محجوب دیگر نقش آفرینان این سریال بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها