جامعه شناس کشور در گفت‎و گو با «بسیج» مطرح کرد
ابهری گفت: بایستی نسل‎هایی که در زمان جنگ تحمیلی حضور نداشتند، را با میادین جنگ و زمینه‌های مختلف دوران جنگ آشنا کرده و الگوسازی برای آن‌ها را از کسانی که جان بر کف فدای نظام و اسلام شدند انجام داد.
کد خبر: ۸۹۹۸۸۴۴
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
مجید ابهری جامعه شناس در گفت‎و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون اردوی راهیان نور گفت: با توجه به گستردگی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بر علیه جامعه ما، به ویژه جوانان و با عنایت به مهندسی فرهنگی توسط نخبگان و برنامه ریزان نظام جمهوری اسلامی پدیده‌های نوفرهنگی در چهل سال اخیر اتفاق افتاده، که با هدف گذاری و برنامه ریزی اساسی انجام می‌شود و حرکات بسیار منسجم و حساب شده در مقابله با جنگ نرم است.
وی بیان کرد: پدیده‎های نوفرهنگی را می‌توان در محورهای راهیان نور، نذر فرهنگی، پیاده روی اربعین و برنامه اعتکاف تقسیم بندی و بیان نمود، که با توجه به اهداف و برنامه‌های هر کدام از محورهای یاد شده می‎توان در صورت آموزش وبرنامه ریزی‌های اساسی بهره گیری مناسبی برای نوجوانان و جوانان در برنامه‎های یاد شده انجام داد.
ابهری اظهار داشت: بایستی نسل‎هایی که در زمان جنگ تحمیلی حضور نداشتند، را با میادین جنگ و زمینه‌های مختلف دوران جنگ آشنا کرده و الگوسازی برای آن‌ها را از کسانی که جان بر کف فدای نظام و اسلام شدند انجام داد.
وی در ادامه مطلب افزود: بایستی برای این نسل‌ها نماد‌های تربیتی ارائه داد و نیز بیان خاطرات رزمندگان برای راهیان نور می‌تواند درس‌های کاربردی در تربیت، اخلاق و فرهنگ باشد.
ابهری عنوان کرد: فرهنگ غربی در تهاجم فرهنگی تلاش می‌کند الگوهای مورد دلخواه خود را به فرزندان ما ارائه دهد، لازم است که ما نیز با ارائه الگوهای فرزندان خود که در جبهه‌های جنگ حضور داشته و ایثار، فداکاری، ایمان و ولایت مداری را با تمام مفروم و گسترده تفسیر نمودند ارائه نماییم.
وی بیان کرد: جوانان می‎توانند با بهره گیری از سوابق همسن و سال‌های خود در دوران جنگ آمادگی لازم را برای مقابله‎های فکری، فرهنگی و حتی فیزیکی با هجوم ناجوانمردانه دشمن داشته باشند.
ابهری تصریح کرد: اردوهای تربیتی راهیان نور می‌تواند ضمن آشنایی جوانان با یکدیگر از آن‎ها برای تشکل‌های آینده بهره گیری نماید، زیرا این جوانان در آینده باید مدیریت کشور را به عهده گیرند، بنابراین لازم است با روش‌های کار، تحصیل و تجربه هم آشنا گردند.
وی در پایان عنوان کرد: جوانان باید بدانند، که این نظام، انقلاب و کشور با چه دشواری‌ها و فداکاری‌ها تا امروز دوام آورده و به دست آن‎ها رسیده، بنابراین نباید با دشمنی دشمنان و ترفندهای حیله گرانه آن‌ها ساده برخورد کنند، و برای حفظ نظام و دفاع از حریم ولایت آمادگی لازم را داشته باشند.
ارسال نظرات