خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: طرح نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان در این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۹۸۸۱۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین محمود احمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و متعاقب آن افزایش تقاضای مردم برای انجام سفرهای نوروزی و خرید، تعزیرات حکومتی نیز براساس وظایف قانونی درجهت رفاه حال شهروندان و حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین مقابله با روند افزایش تخلفات احتمالی وایجاد تعادل در بازار خصوصاً تخلف گرانفروشی و نظارت برقیمت مایحتاج ویژه سال نو، طبق سنوات گذشته طرح ویژه نظارتی نوروز را با رویکرد پیشگیرانه در دستور کار دارد.
وی افزود: این طرح در دو مرحله اجرایی می‌شود که مرحله اول از ۱۵ اسفند لغایت ۲۹ اسفند و مرحله دوم از ابتدای فروردین سال ۱۳۹۷ لغایت ۱۵ فروردین است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: در اجرای این طرح پرسنل کشیک در ایام غیر تعطیل علاوه بر ساعت کار اداری، از ساعت ۱۶ لغایت ۲۰:۳۰ دقیقه و در ایام تعطیل از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳ علاوه بر حضور و نظارت در سطح بازار آماده دریافت و پیگیری گزارشات شهروندان هستند.
احمدی گفت: با اجرای این طرح همچنین گشت‌های سیار بازرسی تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ،اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های ذی ربط در مراکز خرید، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بهاره مستقر و در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی با تشکیل پرونده نسبت به صدور حکم در اسرع وقت و خارج از نوبت در همان محل اقدام می‌کنند.
وی یاد آور شد: رسیدگی بدون تشریفات کم‌هزینه بودن و مدت کم زمان رسیدگی به تخلف‌ها از جمله اهداف اصلی تعزیرات حکومتی در جهت بازدارنده بودن جرایم تخلفاتی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین عمده مراکز مورد هدف در اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز را شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط اعم از هوایی، زمینی، دریایی و حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، هتل ها، اماکن تفریحی و فرهنگی، مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی شامل رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری شهری و جاده ای، اغذیه‌فروشی‌ها، قنادی ها، مراکز توزیعی، مراکز خدماتی، انبارها، سردخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای، نمایشگاه های بهاره، میدان‌های میوه و تره بار، جایگاه های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی، درمانگاه ها، آمبولانس های خصوصی و آرایشگاه های زنانه و مردانه اعلام کرد.
احمدی خاطر نشان کرد: شهروندان به عنوان همیار ما در شناسایی متخلفان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق شماره تلفن 124 و یا سامانه ۱۳۵ اعلام کنند،تا در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی شود.
1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها