آغاز اردوی تیم ملی قایقرانی اسلالوم مردان کشور در مریوان

اولین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی قایقرانی رشته اسلالوم مردان، رده سنی جوانان و زیر ۲۳ سال کشور با هدف آمادگی و شرکت در مسابقات آسیایی در مریوان آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۹۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اولین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی اسلالوم ابتدا قرار بود ۱۷ اسفند در دریاچه زریبار مریوان با حضور ۶ قایقران برگزار شود، ولی با ۲ روز تاخیر عصر شنبه آغاز شده است.

امیر رضانژاد از تهران، محمدمهدی کنارنگ از چهارمحال و بختیاری، علیرضا آدم پور از گیلان، دانیال خسروی، ماهان ادریسی و رضا خلیلی از مازندران قایقرانان دعوت شده به این مرحله از اردوی آمادگی هستند.

مربی تیم ملی قایقرانی اسلالوم اظهار کرد: قایقرانان حاضر در اردو به مدت ۱۰ روز در دریاچه زریبار مریوان برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی تایلند به تمرینات آمادگی می‌پردازند.

هیوا نسیمی با بیان اینکه مرحله دوم این اردو نیز فروردین سال آینده در همین محل برگزار می‌شود، افزود: اردوی آب‌های خروشان نیز پس از آن در منطقه سروآباد برگزار خواهد شد.

این مربی کردستانی از توانمندی قایقرانان حاضر در این اردو خبر داد و تاکید کرد: همین تیم، سال گذشته در مسابقات آسیایی تایلند در رده سنی جوانان مدال برنز و نقره را کسب کرده بود.

نسیمی حمایت اداره کل ورزش و جوانان کردستان را در برگزاری هر چه بهتر اردوی تیم ملی اسلالوم در مریوان قابل تقدیر دانست و یادآور شد: فدراسیون قایقرانی تمام تلاش خود را برای برگزاری مطلوب اردوی تیم ملی به کار گرفته است.

هیوا نسیمی قایقران صاحب نام مریوانی به عنوان مربی، تمرینات فنی ملی پوشان را زیر نظر دارد و محمدسهیل فضل وزیری رئیس هیات قایقرانی استان کردستان نیز سرپرست اردو است.

اردوی تیم ملی اسلالوم مردان رده سنی جوانان و زیر ۲۳ سال کشور ۱۷ تا ۲۶ اسفند در دریاچه زریبار مریوان برگزار می‌شود.
رئیس هیات قایقرانی کردستان هم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به وضعیت ورزش قایقرانی در کردستان اشاره و اظهار کرد: این رشته در شهر‌های سنندج، قروه و مریوان فعال است.

سهیل فضل وزیری افزود: پایگاه‌های قهرمانی روئینگ در مریوان، کانوپولو در سنندج، رفتینگ (آب‌های خروشان) در سروآباد و کانوپولو در قروه فعال هستند.

وی با بیان اینکه تجهیزات ورزش قایقرانی هزینه بردار است، یادآور شد: با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی را در سال آینده پیش رو داریم نیازمند حمایت بیشتر اداره کل ورزش و جوانان استان از این رشته ورزشی هستیم.

فضل وزیری به مشکل هیات قایقرانی با شرکت آب منطقه‌ای استان اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای، حکم تخریب تنها پایگاه این ورزش در سد قشلاق سنندج را گرفته است که این کار ضربه بزرگی به ورزش قایقرانی سنندج وارد می‌کند.

وی در ادامه به توانمندی ورزشکاران رشته قایقرانی در کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ ورزشکار این استان در رده‌های سنی مختلف عضو تیم ملی هستند ضمن اینکه ۲ مربی کردستانی هم در تیم‌های ملی فعالیت دارند.


ورزش قایقرانی شامل بخش‌های آب‌های آرام، کانو پولو، راندن قایق اژدها، راندن قایق بادبانی، قایقرانی اسلالوم در آب‌های خروشان و روئینگ است.

دریاچه ریبار در سه کیلومتری غرب مریوان واقع شده است، طول این دریاچه حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر، وسعت تالاب بدلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است.

زریبار در یک دره طولی وسیع قرار دارد و از ۲ طرف غرب و شرق با کوه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده و پوشش غالب اراضی منطقه را جنگل و بیشه زار‌های نیمه انبوه تشکیل می‌دهد که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار