خبرهای داغ:
معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی:

نگاه جناحی و حزبی در انتخاب‌ها وجود نداشته باشد/ منشور گفتگوی اخلاقی در خراسان‌جنوبی اجرایی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: نباید در انتخاب افراد نگاه کنیم که فلان فرد چه نوع نگاه جناحی و حزبی دارد بلکه باید ببینیم که وی چگونه عمل می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۴۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی اسماعیلی صبح امروز در مجمع بسیج عالی کارمندان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: امام راحل(ره) همواره به بسیجیان توجه داشتند و از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد می‌کنند.


وی گفت: در جنگ هشت سال دفاع مقدس تمام دنیای غرب و استکبار در یک طرف و جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر قرار داشتند و ایران اسلامی تحت رهبری امام راحل(ره) تصمیم داشت روی پای خود بایستد و مستقل باشد اما بیگانگان انسانی دیکتاتور به نام صدام را علیه کشور تحریک کردند و جنایت انجام دادند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: در آن شرایط سخت تمام مردم دست‌به‌دست هم دادند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن قرار بگیرد و با تمام توان دفاع کردند.


اسماعیلی با بیان اینکه شهدا و جوانان این سرزمین بدون هیچ چشم‌داشتی و با خلوص نیت مجاهدت کردند، تصریح کرد: هر چقدر که بیشتر از انقلاب می‌گذرد دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران آشکارتر می‌شود.


وی ادامه داد: در نظامی زندگی می‌کنیم که عنوان آن جمهوری اسلامی است و جمهوریت یعنی مردم در تعیین سرنوشت خود نقش دارند و اسلامی نیز به مفهوم حاکمیت قوانین و مقررات اسلامی است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در رأس نظام، ولی فقیه عالم و عادل قرار دارد و رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف بهترین سکان‌دار و کشتی‌بان هستند و این کشتی را از مسیرهای پر پیچ و خم و خطرناک عبور داده است.


اسماعیلی با بیان اینکه مسیر و حرکت باید به سمتی باشد که در این مسیر نفع عمومی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی وجود داشته باشد، اظهار کرد: اگر به دنبال یک جامعه اسلامی و رسیدن به جامعه‌ای مطلوب هستیم نباید اجازه دهیم که فرهنگ ایثار و گذشت فراموش شود.


وی افزود: اگر می‌خواهیم مسیر گم نشود باید فرهنگ ایثار و گذشت، تحمل یکدیگر و احترام گذاشتن به افکار و اعتقادات یکدیگر داشته باشیم، اوج خلقت و هنرنمایی خداوند متعال این است که انسان‌ها را متفاوت آفریده و هر کدام دارای سلیقه‌ای هستند اما باید جمع این سلیقه‌ها منجر به خیر و نفع عمومی ‌شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های قانونی در جامعه استفاده شود، گفت: اگر احساس می‌کنیم در جامعه بی‌عدالتی وجود دارد باید تلاش کرد این بی‌عدالتی را کم کنیم و مسؤولان ادارات به سمت شایسته‌سالاری حرکت کنند.


اسماعیلی عنوان کرد: نباید در انتخاب افراد نگاه کنیم که فلان فرد چه نوع نگاه جناحی و حزبی دارد بلکه باید ببینیم که وی چگونه عمل می‌کند.


وی با بیان اینکه باید برای توزیع اعتبارات و خدمات در استان به صورت عادلانه نگاه شود، بیان کرد: فرمانداران در میان مردم حضور داشته باشند و تا جایی که می‌توانند کارها را انجام دهند و جایی هم که امکان انجام کاری وجود ندارد به مردم بگویند، اگر با مردم فهیم به صورت صادقانه رفتار شود و حقایق را بگوییم به طور قطع آن‌ها هم می‌پذیرند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی اذعان داشت: به جوانان و بانوان اعتماد شود، یکی از سیاست‌های دولت این است که از ظرفیت جوانان و بانوان در عرصه‌های مختلف مدیریتی استفاده شود.


اسماعیلی تصریح کرد: بحث آسیب‌ها بسیار مهم است و پیشگیری بر درمان مقدم می‌باشد، بحث شفافیت در تمام دنیا به عنوان یک بحث علمی پذیرفته شده است و شفاف عمل کردن به نفع همه خواهد بود.


وی افزود: باید روحیه بسیجی که از آن در همه جا بهره گرفتیم تقویت شده و تلاش کنیم تا روحیه امید در جامعه از بین نرود و شرایطی به وجود بیاوریم که جوانان در مدیریت نقش داشته باشند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: اختلاف سلیقه و دیدگاه وجود دارد و نباید این اختلافات سبب تفرقه در جامعه شود.


اسماعیلی تصریح کرد: منشور گفتگوی سیاسی در استان را باید اجرایی کنیم و تاکنون این منشور به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، باید نشست‌هایی برگزار شود و بیشتر حرف‌های همدیگر را بشنوید.


وی گفت: از فرمانداران درخواست می‌شود در هر شهرستانی یک کانون توسعه‌ای تشکیل دهند و موضوعات و مشکلات مختلف را در کانون‌ها حل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار