مسوول پیگیری‌های قضایی دادگستری استان کردستان:
لادن نصری کارشناس مسوول پیگیری‌های قضایی دادگستری استان کردستان رکود اقتصادی را بزرگترین عامل خشونت در این برهه از زمان بیان کرد و گفت: پرداختن به مشکلات اقتصادی از بعد اجتماعی در خشونت‌های امروزی نقش چشمگیری در مهارکردن مقطعی و در بلند مدت نقش همیشگی دارد.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۱۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نشست علمی کاربردی با موضوع رفتار‌های پرخاشگرانه و علل و عوامل تا پیامد‌ها با حضور جمعی از استاتید، دانشجویان و رئیس دانشگاه پیام نور و مسوولین پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، در محل سالن همایش دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار شد.

دکتر یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز سنندج در این نشست علمی با بیان اینکه پرخاشگری ناشی از مشکلات ساختاری است، اظهار داشت: رفتار‌های پرخاشگرانه عمدتا فردی نیست بلکه در فرایند این روند اجتماع هم تاثیر گذار است.

دکتر یعقوب احمدی با اشاره به اینکه نباید در رفتار پرخاشگرانه به صورت واحد، مجزا و جزیره‌ای نگریست، افزود: واکاوی این موضوع را در اجتماع باید جستجوکرد.

وی به تشریح مباحث پرخاشگری از دیدگاه جامعه شناسی گریزی زد و تصریح کرد: در اصطلاح جامعه شناسی مسائل ساختاری عامل ایجاد خشونت و مباحث روانی عامل تسهیل کننده این رفتار است.

لادن نصری کارشناس مسوول پیگیری‌های قضایی دادگستری استان کردستان در ادامه این نشست عنوان کرد: باید از لحاظ جامعه شناسی به شکل ملموس تری پرخاشگری را بازبینی کرد.

لادن نصری رکود اقتصادی را بزرگترین عامل خشونت در این برهه از زمان بیان کرد و گفت: پرداختن به مشکلات اقتصادی از بعد اجتماعی در خشونت‌های امروزی نقش چشمگیری در مهارکردن مقطعی و در بلند مدت نقش همیشگی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور سنندج اظهار داشت: پرخاشگری بخش مشترک و جداناپذیری از زندگی اجتماعی است، زیرا کمتر کسی را می‌توان یافت که با بیان تند و انتقادی شدید به دیگران آزار نرسانده باشد یا برای تلافی از دشمن منتظر فرصت مناسبی باشد تا کینه خود را خالی کند

مریم مهدی عراقی در ادامه سخنان خود به تعریف پرخاشگری اشاره کوتاهی کرد و افزود: هرگونه رفتاری که قصد آسیب رساندن با قصد و نیت قبلی باشد در تعریف واژه پرخاشگری می‌گنجد.

استاد روانشناسی دانشگاه پیام نور سنندج در ادامه این نشست علمی کاربردی اذعان کرد: خشونت پدیده‌ای چند بعدی است و ما نمی‌توانیم فقط از یک منظر به این امر بنگریم.

حسن غریبی در پایان اظهار داشت: خشونت معضلی جهانی و همه با تبعات و پیامد‌های آن به نوعی درگیر هستند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات