رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامتی شورای شهر تهران
رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامتی شورای شهر تهران گفت: در شهر تهران به 374 مخزن آب اضطراری نیاز داریم که باید منابع آن تامین شود.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۱۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش مصوبه پیشنهاد تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب شهر تهران و پیشنهاد تامین کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب مطرح شد.

در ادامه این جلسه زهرا صدراعظم نوری اظهار داشت: با توجه به وضعیت آب در دنیا و ایران و اینکه بحران آینده کشورها بحران آب است و در کشور ما قدر و ارزش آب دانسته نشده و مصرف بی‌رویه داریم به عنوان مثال هر نفر در تهران روزانه 250 لیتر آب مصرف می‌کنند که دو برابر استاندارد جهانی است.

وی ادامه داد: منابع تجدیدپذیر آب در ایران هزار و 600 لیتر است که متوسط آن در دنیا 7 هزار لیتر است. بنابراین اگر برداشت آب از منابع موجود با همین روند ادامه یابد در آینده شاهد شرایط غیرقابل تحمل برای شهروندان خواهیم بود. بنابراین پیشنهاد دارم قیمت آب‌بها باید واقعی شود و در تبصره یک پیشنهادی املاک دارای کاربرد ورزشی و آموزشی خصوصی از شمول تخفیف حذف شود.

نوری گفت: شهریه مقطع ابتدایی و مهدکودک میلیونی است. هزینه‌های فعالیت‌های ورزشی مجموعه‌های خصوصی بسیار بالاست بنابراین مکان‌های ورزشی و آموزشی خصوصی و غیرانتفاعی که با اخذ هزینه‌های بالا از شهروندان مدیریت می‌شوند، دلیلی ندارد که مشمول تخفیف و تسهیلات شوند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامتی شورای شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر به 374 مخزن آب اضطراری برای شهر تهران نیاز داریم که ابتدا باید تامین منابع شود.

منبع: فارس

ارسال نظرات