خبرهای داغ:

نرم افزار "کوله‌بار" ویژه زائران راهیان نور راه‌اندازی شد

مسئول اعزام و اسکان راهیان نور استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای اردوهای راهیان نور استان اصفهان گفت: نرم افزار کوله‌بار به منظور تداوم ارتباط زائران راهیان نور در اصفهان راه‌اندازی و تولید شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۵۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛‌ مجید خسروی در گفت‌و‌گویی در اصفهان درباره برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده ویژه اردو‌های راهیان نور استان اصفهان اظهار داشت: از سال گذشته، اپلیکیشن «کوله بار» به منظور تداوم ارتباط زائران، ویژه استان اصفهان تهیه و راه اندازی شده که در آن امکانات متعددی همچون نقشه مناطق عملیاتی و دو تالار گفت‌و‌گو با موضوع دفاع مقدس و دین و مذهب در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زائران اصفهان در طول سال از این نرم افزار استفاده می‌کنند، افزود: در این نرم افزار زائران به صورت آنلاین با کارشناسان ارتباط دارند و محتوای مذهبی با موضوعات مختلف از جمله دفاع مقدس را به اشتراک می‌گذارند، همچنین برای برطرف کردن مشکل اینترنت زائران، اینترنت به صورت وای فای در اردوگاه‌های شهید باکری و شهید مسعودیان و تعدادی از یادمان‌ها به زائران ارائه می‌شود.

مسئول اعزام و اسکان راهیان نور استان اصفهان با بیان اینکه به همراه هر یک از کاروان‌ها، یک نفر روحانی و یک نفر راوی حضور دارند، عنوان کرد: در هر یک از شهرستان‌های استان اصفهان، کانون راویان دفاع مقدس متشکل از رزمندگان دفاع مقدس و پیشکسوتان جبهه و جنگ همان شهرستان‌ها تشکیل شده و در اردو‌های راهیان نور به روایتگری می‌پردازند.

وی با اشاره به همراهی خادمان فرهنگی در اردو‌های راهیان نور گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، ارائه بسته فرهنگی و کتاب با موضوع دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کتاب، عفاف و حجاب و ملزومات فرهنگی و اهداء هدیه فرهنگی به اقشار مختلف به ویژه کودکان از جمله برنامه‌هایی است که برای اردو‌های راهیان نور در نظر گرفته شده است.

خسروی یادآور شد: سیستم صوتی و تصویری اتوبوس‌ها تجهیز شده و فلیم و صوت با موضوع دفاع مقدس در اختیار خادمان فرهنگی گذاشته می‌شود تا در طول مسیر برای زائران پخش شود.

وی تصریح کرد: کتابچه‌ای تدوین شده که به هر یک از زائران داده می‌شود که در آن آداب سفر، خلاصه‌ای از یادمان‌ها، نقشه مناطق عملیاتی، خاطرات شهدا، تشریح برخی از عملیات‌ها و معرفی برخی از شهدای شاخص در آن گنجانده شده است، همچنین هر شب رزمایش فرهنگی در اردوگاه‌های شهید حبیب الهی اهواز، شهید مسعودیان اهواز و شهید باکری خرمشهر برای همه زائران برگزار می‌شود.

مسئول اعزام و اسکان راهیان نور استان اصفهان با اشاره به یادمان‌هایی که زائران از آن بازدید می‌کنند، گفت: کاروان‌های دانشجویی از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی همچون اروند، نهر خین، شلمچه، طلائیه، شهدای رمضان، پاسگاه زید، هویزه، کانال کمیل، دهلاویه، چزابه معراج الشهدای اهواز بازدید می‌کنند، این یادمان‌ها متناسب با قشر دانشجو و بر اساس نوع عملیات‌ها انتخاب شده است.

وی بیان کرد: مردم شهرستان‌های استان اصفهان که در قالب کاروان‌های بسیج مساجد و محلات به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند در قالب ۲ گروه از مناطق و یادمان‌ها بازدید می‌کنند که گروه نخست به ترتیب از دشت عباس، شرهانی، چزابه، دهلاویه، هویزه، طلائیه، شهدای رمضان، خرمشهر، نهر خین و شلمچه و گروه دوم از اروند، نهر خین، شلمچه، طلائیه، شهدای رمضان، هویزه و معراج الشهدای اهواز بازدید می‌کنند.
ارسال نظرات