خبرهای داغ:

رسالت بسیج خواهران، ترویج سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام بهرام با تاکید بر برگزاری مراسم های مذهبی جامعه‌ی بسیج خواهران، آنان را گروهی کارآمد معرفی کرده و افزود: اگر این برنامه‌ها توسّط پایگاه‌های بسیج خواهران و با استفاده ازکارشناسان توانمندبرگزار شود، جامعه‌ی ما قطعاً یک جامعه‌ی دینی الگو خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۳۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، به همت پایگاه‌های حوزه‌ی 172 حضرت فاطمه الزهرا(س) از ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین علی(ع) و معاونت فرهنگی شهرک شهید محلاتی، جشن میلاد حضرت زهرا(س)، گرامیداشت هفته زن و مقام مادر، با حضور 2هزار خواهر بسیجی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سروان حسن‌زاده، فرمانده این ناحیه مقاومت بسیج، ضمن شادباش و تبریک این روز مبارک، درباره نقش زن در جامعه اسلامی با بیان اینکه در ایران و در سراسر جهان الگوی بی‌بدیل زنان ما در جامعه‌ی اسلامی حضرت فاطمه زهرا(س) است، اظهار داشت: اکنون باید به دنبال تربیت بانوی مومن انقلابی باشیم؛ و مصداق کامل این شخصیت حضرت زهرا(س) است که به صورت عیان در ایشان متبلّور گشته‌است.

وی در ادامه با بیان اینکه بانوان دو مسئولیت سنگین را بر عهده دارند، افزود: «بانوی مومن انقلابی هم در جنبه‌های شخصی و هم در جنبه‌های انقلابی فعالیّت دارد و  در تمام زمینه‌ها پیشرو است.»

وی حضرت زهرا (س) را نمونه‌ای بارز از این شخصیت عنوان کرده و این بانوی بزرگ اسلام را هم در خانواده و در جایگاه بهترین همسر برای شوهرشان، حضرت علی (ع) و هم بهترین مادر برای فرزندانشان خطاب کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین، تربیت فرزندانی همچون امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، بانو زینب کبری(س) و سایر فرزندان حضرت فاطمه را شانگر این نوع تربیت و نقش‌آفرینی در بُعد خانواده نام بردند. همچنین در زمینه‌ی اجتماعی هم فاطمه سلام الله علیها را سرآمد و الگوی همه‌ی بانوان دانست و افزود: ایشان در تحقق ایمان و انقلابی‌گری، شخصیتی بارز هستند، زیرا حضور ایشان در اجتماع، ولایت پذیری و حوادثی که در طول دوره‌ی زندگی‌شان برای امیرالمومنین(ع) به عنوان امام امت رخداد و باعث شد دختر پیامبر(ص) در جای‌جای جامعه حضور پیدا کردند و یاران را در تبعیّت از امیرالمومنین(ع) دعوت کردند که متاسفانه حوادث تاریخ نشان داد که این تبعیّت حاصل نشد و صدمات مهلکی به اسلام وارد شد.

وی تصریح کرد: این نکات نشانگر آن است که زن هم در محیط داخل خانواده و هم در بُعد اجتماع می‌تواند نقش‌آفرینی بی‌بدیلی را دارا باشد.

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه زنان جامعه‌ی امروز هم که در پی انقلاب اسلامی ایران به دنبال ایفا کردن این دو نقش مهم در خانواده و اجتماع هستند، گفت: «الحمدلله تا به حال این اتفاق افتاده و بانوان مومن انقلابی هم در تربیت فرزند، فرزندانی خوب را تحویل جامعه داده‌اند و هم خودشان در فعالیّت‌های فرهنگی-اجتماعی جامعه پیشرو بوده‌اند؛ به نحوی که هم‌اکنون وقتی خروجی‌ها را ملاحظه می‌کنیم، اکثر فعالیّت‌های انقلابی را جوانان تشکیل می‌دهند؛ که این‌ها همه خروجی تربیت این بانوان هستند که بعد از انقلاب اسلامی و بعضاً از قبل آن این حرکت را شروع کردند.»

وی سپس خدا را از وجود چنین فرزندان و مادرانی برای این انقلاب شکر گفت و ادامه داد: «انشاءالله خداوند کمک کند که این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد و دولت ظهور با خروجی تربیت این مادران هرچه زودتر محقق گردد.»

 

لزوم تعمق و تفکر در سبک زندگی حضرت زهرا(س) و الگو برداری از ایشان

در ادامه این مراسم حجت الاسلام بهرام، مسئول نمایندگی ولی فقیه در شهرک شهید محلاتی، در خصوص اهمیت الگوبرداری از حضرت زهرا(س) گفت: زنان امروز ما برای اینکه  بتوانند حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی خود برگزینند باید در سیره‌ی زندگی این بانوی بزرگ اسلام مطالعه کنند و حضرت زهرا(س) و همسرگرامیشان بهترین الگو برای خانواده ها هستند.

وی تربیت حضرت زینب(س) را نشانه ای از سیره تربیتی موفق حضرت زهرا(س) دانسته و تاکید کرد: با تامل در رابطه میان حضرت زهرا(س) و فرزندانشان می توان الگوی خوبی برای تربیت فرزندان بیرون کشید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه با تاکید بر رابطه‌ی حضرت زهرا (س) و همسایه‌هایشان و نوع صحیح همسایه‌داری ایشان به حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) استناد کرد و گفت: مادرم زهرای مرضیه(س) بر سجاده می‌نشست و به اسم، زنان و مردان همسایه را نام می‌برد و برایشان دعا می‌کرد که من از ایشان پرسیدم که چرا از ما نامی نمی‌برید که فرمودند اول همسایه و بعد خانه.

 

فاطمه(س)، الگوی شایسته و فرازمانی خانواده های مسلمان

وی در بررسی رابطه‌ی حضرت زهرا(س) و همسایه‌هایشان، تنها دختر نبی مکرم اسلام(ص) را شایسته برای الگوگیری زنان، مادران و خانواده‌های امروز ما  دانستند و افزودند: «اگر می‌خواهیم تأسی به حضرت زهرا(س) کنیم و زندگی ایشان را سرمشق زندگی خود قرار دهیم، باید همسایه‌داری ایشان را بیاموزیم.»

حجت الاسلام بهرام، در ادامه‌ در خصوص ضرورت برگزاری مراسم‌هایی از این قبیل گفت: این مراسم‌ها نباید منحصر به دوران ولادت، ولایت، امامت، وصایت و شهادت ائمه‌ی معصوم(ع) شود؛ بلکه همواره باید مراسم‌های این‌چنینی را در برنامه داشته‌باشیم، همچنین با دعوت از همه، این مراسم ها باید عمومی تر برگزار شود.

وی تصریح کرد: اگر این مراسم ها در طول هفته‌ها و ماه‌ها در میان همسایه‌ها به بهانه‌ی تفسیر قرآن، آشنایی با سیره‌ی ائمه‌ی عصمت و طهارت و موضوعاتی که قالباً وجود دارد، توسط بسیج جامعه‌ی زنان شکل گیرد، جامعه‌ی ما از نوع یک جامعه‌ی اسلامی خواهد بود.

 رسالت بسیج خواهران؛ ترویج سبک زندگی اسلامی است

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در شهرک شهید محلاتی در بخشی از صحبت های خود به فلسفه‌ی وجودی بسیج جامعه‌ی زنان اشاره کرد و افزود: ارتقاء معرفت دینی، معنوی، اخلاقی و سبک زندگی اسلامی جامعه را رسالت این قشر است.

وی در ادامه در تاکید بر برگزاری مراسمات دینی-مذهبی جامعه‌ی بسیج خواهران، آنان را گروهی کارآمد معرفی کرد و افزود: اگر این برنامه‌های هفتگی توسّط پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران و با استفاده از سخنرانان و کارشناسان مجرّب و توانمند و آشنا به مفاهیم ارزشمند قرآن کریم و سیره‌ی اهل بیت برگزار شود، جامعه‌ی ما قطعاً یک جامعه‌ی دینی الگو خواهد بود.

همدلی و همراهی بسیجیان ناحیه امیرالمؤمنین(ع) با روستاییان کوئیک سرپل ذهاب

اجرای مولودی و مسابقات فرهنگی و همچنین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم از دیگر برنامه های این جشن بود.

همچنین در حاشیه‌ی این جشن به حاضران خدماتی از جمله ویزیت رایگان، پاسخ به سوالات شرعی، مشاوره‌ی حقوقی و کمک به زلزه زدگان کرمانشاه ارائه شد تا ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین تهران آبادانی و بازسازی روستای کوئیک نامدار سرپل ذهاب را با کمک بسیجیان این ناحیه آغاز کند.

بنابراین گزارش، تاکنون سازندگی منزل و سازماندهی 12 خانوار از 38 خانوار این روستا به انجام رسیده‌است که به حول قوه‌ی الهی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم، این روستا به آبادانی هرچه تمام‌تر نزدیک شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار