خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به اینکه امسال کشف مواد مخدر۷ درصد افزایش داشته است، گفت: امسال حدود ۳ تن انواع مواد مخدر در شهرضا کشف شد که بخش زیادی از آن در ایستگاه شهید امامی شهرستان بوده است.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۲۱
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، محمدحسین باباکلانی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه امسال میزان کشفیات مواد مخدر ۷ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: بسیاری از این کشفیات در ایستگاه شهید امامی شهرضا کشف و ضبط شده که نقش مهمی در جلوگیری از ورود این مواد به استان و کشور داشته است.

وی با اشاره به از افزایش ۱۳ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در نیمه دوم سال ۹۶، افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه به دلیل اینکه پلیس به سراغ خرده‌فروشان رفته تا محلات مختلف را از این افراد پاک‌سازی کند ۶ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرضا با بیان اینکه مهمترین هدف پلیس جلوگیری از عرضه مواد مخدر در جامعه است، گفت: آسیب اعتیاد همه بخش‌های جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد بنابراین همه باید تلاش کنیم تا جامعه‌ای سالم و عاری از آسیب‌ها به ویژه اعتیاد داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ذوالفقار ۱۲ در ایام نوروز همزمان با سراسر کشور در شهرضا، تصریح کرد: این طرح همه ساله در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد تا شهروندان در ایام نوروز در امنیت بیشتری باشند.

باباکلانی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف نهایی از اجرای این طرح، تشویق معتادان دستگیر شده به ترک است، البته مقابله با معضل اعتیاد نیازمند همکاری همه افراد و نهاد‌ها و فرهنگ‌سازی و آموزش در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه پلیس شهدای زیادی را تقدیم راه مبارزه با مواد مخدر کرده است، اظهار داشت: امسال حدود ۳ تن انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شد که بخش زیادی از آن به در ایستگاه شهید امامی شهرستان بوده است.

فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به اجرای ۱۱۶ طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان شهرضا، افزود: باید اقداماتی که انجام می‌شود، منجر به ترک اعتیاد معتادان و بهبودی آنان شود.

استقرار ۱۱ ایستگاه بین جاده‌ای در مناطق مختلف شهرستان شهرضا

بخشدار شهرضا نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: شهرستان شهرضا یکی از شهرستان‌های پیشگام در عرصه مبارزه با مواد مخدر است که تاکنون خدمات زیادی در این زمینه انجام داده است.

محسن یونسی با بیان اینکه معضل اعتیاد یکی از آسیب‌های جهانی است که همه بخش‌های هر کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: مسئولان کشور با جدیت تلاش کرده‌اند تا آسیب‌های ناشی از این معضل را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به معرفی فرهنگ اصیل مردم شهرستان شهرضا به مسافران در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: باید از موقعیت بین راهی شهرستان شهرضا که زمینه جذب صد‌ها نفر از مسافران است، استفاده کنیم به همین دلیل ضرورت دارد آموزش به اصناف و شهروندانی که به تناسب شغل، بیشتر در تماس با مسافران هستند ارایه شود.

بخشدار مرکزی شهرضا بیان کرد: باتوجه به اینکه هرساله مسافران زیادی به شهرضا می‌آیند و یا از آن عبور می‌کنند ستاد خدمات سفر تسهیلاتی برای میزبانی شایسته از مسافران انجام می‌دهد که یکی از آن‌ها استقرار ۱۱ ایستگاه بین جاده‌ای در مناطق مختلف است.

اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در شهرضا

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا در این جلسه گفت: یکی از طرح‌هایی که در ایام نوروز هر سال توسط پلیس اجرا می‌شود، طرح «آرامش بهاری» است که امسال با عنوان ذوالفقار ۱۲ اجرا می‌شود.

محمدرضا انصاری‌پور با اشاره به اینکه این طرح از ۲۰ اسفندماه ۹۶ تا ۲۰ فروردین ماه ۹۷ اجرا می‌شود و ویژه جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر است، گفت: افراد جمع‌آوری شده در این طرح مانند سالیان قبل در دو کمپ شهرستان نگهداری می‌شوند و بر اساس مصوبه استانداری ۵۰ درصد از هزینه آنان توسط بهزیستی و ۵۰ درصد توسط شهرداری تأمین می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها