خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه بخشی از فعالیت بسیج و سپاه در زمینه بیابان زدایی متمرکز شده است، گفت: در سال های اخیر به همت بسیج سازندگی و با مشارکت بسیجیان خواهران و برادران و عموم مردم استان، طرح های بیابان زدایی در ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان برگزارشده است.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۵۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ ۱۰۰ نهال در مرکز آموزش بسیج امام علی (ع) شهرستان مبارکه با حضور جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور غرس شد.

صبح امروز در مراسم هفته درختکاری سپاه ۱۰۰ نهال با حضور جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان؛ امام جمعه، فرمانده سپاه و روسای ادارات شهرستان مبارکه در مرکز آموزش بسیج امام علی (ع) مبارکه غرس شد.

این مراسم سراسری با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در تیپ آل محمد (ص) سپاه تهران بزرگ همزمان با ویدئو کنفرانس برگزار شد.

سردار مجتبی فدا در این مراسم با اشاره به اینکه مبارکه جز شهرستان‌های صنعتی و کشاورزی کشور است، تصریح کرد: شهرستان مبارکه نسبت به دیگر نقاط استان، فضای سبز مناسب تری دارد، اما با این حال با کمبود فضای سبز هم مواجه است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر‌های صنعتی ۵۰ متر مربع باید باشد، اما در شهرستان مبارکه ۴۵ متر مربع است، گفت: استان اصفهان در ۱۰ سال گذشته با کمبود بارش و خشکسالی درگیر است و کم بارشی و خشک سالی نباید باعث این شود که ما قدم و حرکتی برای حفظ محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز استان برنداریم.

وی افزود: سپاه هم در راستای اقدامات و تاثیرات مثبتی که میتواند درختکاری و ایجاد فضای سبز داشته باشد، اقدامات مختلفی انجام داده است.

سردار فدا با تاکید بر اینکه در سطح استان و در نواحی مختلف تلاش شده است که فرهنگ نگهداری همگانی فضای سبز در سرلوحه اقدمات سپاه قرار بگیرد، بیان کرد: با کشت گونه‌های مختلف که با کم آّبی و شرایط خشکسالی سازگار هستند از ظرفیت بیابانی اصفهان استفاده کردیم.

وی ادامه داد: این اقدامات سپاه سه خصلت استفاده از گونه‌های مثمر ثمر و مفید، کمک به اشتغال زایی و در راستای اقتصاد مقاومتی مانند پرورش گیاهان دارویی، را شامل می‌شود.


جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه بخشی از فعالیت بسیج و سپاه در راستای بیابان زدایی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به همت بسیج سازندگی، مشارکت بسیجیان خواهران و برادران و عموم مردم استان، نزدیک به ۱۰ هزار هکتار بیابان‌زدایی در سطح استان انجام شد.

سردار فدا اضافه کرد: این مناطق عمدتا در حاشیه شهر‌های کویری مانند نایین، اردستان، آران و بیدگل، کاشان و شرق اصفهان است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی نزدیک به ۳۰۰ هکتار زمین در دست اقدام داریم، اظهار کرد: ۲۰۰ هکتار در منطقه شرق اصفهان و ۱۰۰ هکتار در مناطق در شهرستان‌های برخوار و دولت آباد برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی آماده است.

جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان عنوان کرد: هدف ما از از اجرای عملیات بیابان‌زدایی در سطح استان، جلوگیری از پیشروی کویر و خشکی بیابان ها، اشتغال‌زایی و جلوگیری از هجوم ریز گرد‌ها به شهر‌ها است.

وی با بیان اینکه در کنار این فعالیت‌ها و با توجه به ظرفیت و شرایط بحرانی که استان خوزستان در سال گذشته داشت، بخشی از توان بسیج به استان خوزستان اعزام شدند، خاطرننشان کرد: ۲۵ هکتار هم سال گذشته در ایام عید و در زمان حاضر در منطقه عمومی خوزستان بیابان‌زدایی شد و به صورت ۱۰۰ درصد موفق، تحویل منابع طبیعی شده است.

سردار فدا با اشاره به اینکه در کاهش مصرف آب و بهره‌برداری مناسب از آب مصرفی و آب شربی که در پادگان‌ها و مراکز آموزشی و نظامی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: جداکردن مخازن و سیستم‌های لوله کشی آب شرب و غیر شرب، استفاده از پساب و فاضلاب خاکستری که ظرفیت خوبی را ایجاد کرده و طی سال گذشته مجموعا آب مصرفی سپاه استان را به ۵۰ درصد کاهش داده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها