خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: از مهمترین برکات وحدت حوزه و دانشگاه کاهش و بی‌اثر شدن جوسازی‌های موجود در جامعه برای بدبین کردن دوقشر روحانیون و دولتمردان نسبت به یکدیگر است.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۰۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

بی‌اثر شدن جوسازی‌های موجود در جامعه از مهمترین برکات وحدت حوزه و دانشگاهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی در نشست هم‌اندیشی روحانیون با مسئولان همدان اظهار داشت: در گذشته زمانی بین حوزه و دانشگاه جدایی وجود داشت که این برای کشور و اسلام زیان‌بار بود.

وی افزود: در آن زمان تعداد انگشت شماری از روحانیون می‌توانستند در دانشگاه نقش داشته باشند و تلاش می‌کردند دست امثال شهید مفتح و شهید مطهری که در این محافل رفت و آمد داشتند را کوتاه کنند چرا که اینگونه فضا برای تاخت و تازه نحله‌های فکری فراهم می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی فاصله بین حوزه و دانشگاه از بین رفت و طرح وحدت این دو با فدا شدن افرادی چون شهید مفتح محقق شد، عنوان کرد: هم اکنون فضای مناسبی در دانشگاه‌های کشور برای فعالیت روحانیون ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین برکات وحدت حوزه و دانشگاه کاهش و بی‌اثر شدن جوسازی‌های موجود در جامعه برای بدبین کردن دوقشر روحانیون و دولتمردان نسبت به یکدیگر است، ابراز کرد: اگرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما اگر مسائل را بررسی کنیم می‌بینم همه ما در اصل یک هدف را دنبال می‌کنیم.

محمدی با تاکید براینکه طلاب و کارگزاران باید نسبت به مسئولیت‌هایی که برعهده دارند حساس باشند و آن را دست کم نگیرند، گفت: بسیاری از ضررها برای جامعه به دلیل سهل انگاری نسبت به مسئولیت ایجاد می‌شود.

وی خطاب به روحانیون تصریح کرد: یا نباید مسئولیتی را پذیرفت و یا وقتی پذیرفتیم وظیفه داریم با تمام وجود به تعهدات خود عمل کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه اگر همه اقشار جامعه و یا حداقل کارگزاران و روحانیون به وظیفه خود عمل کنند کارها درست پیش می‌رود افزود: مرحوم مهدوی کنی نقل می‌کرد روحانیت شیعه به اقل مباحث قانع‌اند و در روستاها تبلیغ می‌کنند اما اگر ما به داد آنها نرسیم آنها احساس پوچی و هیچی می‌کنند.

وی با تاکید برلزوم حمایت و پشتیبانی از روحانیون عنوان کرد: علمای و روحانیت شیعه غیردولتی بوده و با دریافت کمترین شهریه انجام وظیفه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جز روحانیت سالم هیچ داروی شفابخشی نمی‌تواند نهادها را اصلاح کند، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح شود باید حوزه اصلاح شود و برای این کار باید اساتید بزرگ را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز چون جامعه روحانیت در برابر جبهه استکبار ایستاده است تخریب می‌شود، عنوان کرد: اگر می‌بینیم نهادی مانند آموزش و پرورش نمی‌تواند حمایتی از روحانیون فعال در مدارس داشته باشد برای این است که اعتبار مالی لازم برای انجام این کار را ندارد وگرنه مضایقه نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات