یادداشت/

اینجا دوکوهه؛ ۴کیلومتر تا اندیمشک

ایران اسلامی از نخستین روزهای پیروزی خود حضور در کنار یادمان‌های دفاع مقدس، اعتلای فرهنگی و تقویت ارزش‌های دفاع مقدس را تمرین کرده است.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۰۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دوکوهه نام منطقه و پادگانی است در 4کیلومتری شمال غربی شهر اندیمشک و در مجاورت جاده اندیمشک به خرم‌آباد و شهرک دوکوهه در شرق جاده و پادگان دوکوهه در غرب جاده واقع شده است.

اینجا دوکوهه؛ ۴کیلومتر تا اندیمشک

علت نامگذاری این منطقه به این نام، وجود دو ارتفاع 316 و 288 متری در کنار یکدیگر و در این منطقه با فاصله کمتر از 1 کیلومتر بوده که مانند دوکوه دوقلو در این منطقه مسطح خودنمایی می‌کنند که موقعیت جغرافیایی بخش مرکزی این پادگان 32 32 15 N، 48 18 15E است.

این پادگان، قبل از انقلاب به‌عنوان یک پادگان پشتیبانی برای لشگر 92 اهواز و مقرهای نظامی جنوب غربی کشور تعبیه شده بود، همچنین ساختمان‌هایی برای نظامیان خدمت کننده در پایگاه شکاری به‌صورت نیمه‌ساز در این پادگان وجود داشت.

این پادگان از شرق به جاده خرم‌آباد ــ اندیمشک و از شمال و از غرب به رودخانه فصلی بالارود منتهی می‌شود، بخش جنوبی آن توسط فنس‌ها و عوارض مصنوعی محدود شده است. مساحت این پادگان با حواشی آن 15 کیلومترمربع که وسعت بخش اصلی آن کمتر از 5 کیلومترمربع است.

بخش اصلی پادگان که شامل ساختمان‌های گردان‌ها، ساختمان‌های اداری، دژبانی و انبار و ادوات و همچنین زمین صبحگاه در کنار یکدیگر و در نزدیک جاده قرار دارند اما دوکوهه امروز حالتی دوبخشی پیدا کرده که با فنس و دیوار از هم جدا شده‌اند و بخش شرقی آن در اختیار لشگر 27 حضرت محمد رسول الله(ص) قرار دارد، این بخش بیشتر حالت یادمانی دارد و یکی از محل‌های بازدید کاروان‌های راهیان نور است.

بخش غربی پادگان در اختیار ارتش جمهوری اسلامی است که ساختمان‌های پنج‌طبقه آن مسکونی شده و قسمت‌های دیگر به‌صورت انبار مهمات و... در آمده است.

دوکوهه تمرین و تکرار روحیه ولایتمداری مردم در هشت سال دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف اسلامی و انقلابی است و ما بیش از هر زمان نیازمند توجه به این رویکرد و منطق در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی و میهنی خود در مسیر پیش رو هستیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها