مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۲ درصد از گلزارهای شهدای استان ساماندهی شده است.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۰۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
سید منصور موسوی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: هدفگذاری ساماندهی سایر مزار‌ها و گلزار‌های شهدای استان نیز انجام شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری نیز ۵۰ گلزار شهید در استان ساماندهی شد و به طور میانگین برای ساماندهی هر مزار ۲۵ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

موسوی با اشاره به اهمیت رسانه در سطوح مختلف جامعه ابراز داشت: رسانه جایگاه خود را در تاثیر رسانی بر افکار عمومی به اثبات رسانده است و نقش رسانه در آگاه سازی جامعه محسوس است.

موسوی اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در اصلاح رفتار‌ها و تنویر افکار عمومی دارای اهمیت است و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیرکل بنیاد شهید استان پرداختن به ایثارگری، شهادت و دوران دفاع مقدس برای استفاده نسل جوان و شناخت بخشی بیشتر از این نوع از رشادت‌ها توسط رسانه‌ها را ضروری دانست و بر تبیین دوران دفاع مقدس و نقش انقلاب اسلامی در مقابله با استکبار تاکید کرد.

موسوی با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد شهید، تصریح کرد: ۲۲ اسفند ماه سالروز تشکیل بنیاد شهید به دستور امام خمینی (ره) است.

موسوی عنوان داشت: ما منحصر به ۲۲ اسفند نیستیم و همه سال ما متعلق به شهداست و در آستانه روز شهید مراسمات تجلیلی از خانواده شهدا، عطر افشانی گلزار‌های شهدا، کاشت نهال، برگزاری یادواره شهدای دهدشت، برگزاری برنامه پیاده روی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، نشست تلوزیونی، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و دیدار با استاندار از جمله برنامه‌های هدفگذاری شده این روز است.

وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی و ورزشی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید استان گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته در چهار شهرستان استان، ساختمان برای استقرار ادارات بنیاد شهید انجام شده است و این ساختمان‌ها در شهرستان‌های (باشت، لنده، چرام) خریداری و در شهرستان بهمئی نیز ساختمان اداری خریداری می‌شود.

موسوی با اشاره به ایجاد مجتمع توانبخشی در مرکز استان، اظهار داشت: با پیگیری‌های شبانه روزی، با اعتباری قریب به ۱۴ میلیارد تومان کار ساخت این پروژه به مناقصه خواهد رسید و با تحقق آن بسیاری از نیاز‌های استان برطرف می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان افزود: با تحقق مناقصه، ساخت این مجتمع از سال ۹۷ شروع خواهد شد.

موسوی به سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: طرح سپاس با چهار هزارو ۶۹۳ دیدار در استان اجرایی شده است که نشان از سرکشی مناسب از جامعه هدف داشته است.

موسوی با اشاره به مستمری جامعه هدف ابراز داشت: برقراری مستمری ۲۴۰ نفر از جامعه هدف در سال جاری عملیاتی شده است و برای ۴۸۵ نفر از والدین معظم شهدا و ... حق مراقبت مشخص شده است.

موسوی با تاکید بر پایش سلامت جامعه هدف، بیان داشت: چکاب و پایش توسط پزشک به صورت ماهانه از افراد مورد نظر انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان به بیمارستان جانبازان سلمان یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: رتبه و سطح بیمارستان با تلاش‌های انجام گرفته به دو رسیده است و هدفگذاری برای رسیدن به سطح یک نیز انجام شده است.

موسوی اشتغال جامعه و لزوم ایجاد شغل‌های غیر دولتی با محوریت مهارت آموزی را از دغدغه‌های مهم دانست و گفت: باید با مهارت آموزی و آموزش جامعه ایثارگری در استان نسبت به افزایش اشتغال این بخش اقدام کرد.

وی افزود: سمینار‌های توانمند سازی جامعه هدف نیز عملیاتی خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه فرایند‌های شغلی بنیاد شهید تدوین می‌شود، اظهار کرد: پاسخگویی شفاف و جلوگیری از اتلاف وقت از دیگر هدفگذاری‌های انجام شده این حوزه است.
ارسال نظرات