برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد در دنا

در این جشنواره که با نمایش فیلم‌هایی برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد در دنادانش آموزان در سالن کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر سی سخت آغاز شد، معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: دانش آموزان در این جشنواره در یک برنامه زمانبندی شده به تماشای فیلم‌های علمی-آموزشی و تربیتی می‌نشینند.
کد خبر: ۸۹۹۸۴۸۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
سیدحمدالله خواهش نیک با اشاره به اینکه در این جشنواره ۵۲ فیلم از کشور‌های مختلف جهان برای دانش آموزان به نمایش گذاشته می‌شود افزود: این جشنواره با هدف استفاده از هنر تصویر در انتقال مفاهیم به دانش آموزان با محوریت علمی وتربیتی و آموزشی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: برنامه ریزی برای استفاده از این فیلم‌ها به صورت همزمان برای حدود ۸۰ هزار فرهنگی و دانش آموز و خانواده‌ها انجام شده است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: معلم در آموزش نقش محوری دارد، اما استفاده از رسانه‌های آموزشی تصویری به ویژه چند رسانه‌ای به علت جذابیت بصری باعث تحریک خلاقیت دانش آموز و یادگیری مطلوب خواهد شد.
وی اضافه کرد: تشویق و ترغیب فرهنگیان و دانش آموزان فیلم ساز برای ساخت فیلم‌های تربیتی، علمی، انیمیشن و داستانی از دستاورد‌های این جشنواره‌ها است.
سیدحمدالله خواهش نیک با بیان اینکه زبان هنر زیباترین واثرگذارترین روش بیان مفاهیم است افزود: بیش از ۷۵ درصد یادگیری از طریق حس بینایی انجام می‌شود که این مهم نشان دهنده ارزش وجودی استفاده از فیلم در آموزش است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش استان و گروه تحلیل محتوا و دبیرخانه استانی، فیلم‌های جشنواره همزمان در ۱۰ شهرستان و منطقه استان به نمایش گذاشته می‌شود.
رئیس آموزش وپرورش دنا هم گفت: در برنامه زمانبندی شده به مدت ۶ روز و در هر روز ۳ نوبت دانش آموزان و خانواده‌ها از فیلم‌های جشنواره استفاده می‌کنند.
ابراهیم ریاضی اضافه کرد: فرصت استفاده از فیلم‌ها برای برخی دانش آموزان مناطق روستایی نیز فراهم شده است.
ارسال نظرات