خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: از مهمترین اولیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، درمان ایثارگران و اشتغال فرزندان شهدا است.
کد خبر: ۸۹۹۸۴۵۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، رجبعلی راهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های روز شهید در استان فارس اظهار داشت: با توجه به افزایش میانگین سنی خانواده شهدا و ایثارگران، اکنون پیگیری مشکلات درمانی و سلامت ایثارگران از مهمترین اولویت‌های بنیاد استان محسوب می‌شود.

وی امنیت، عزت و سربلندی ایران اسلامی را مرهون کسانی دانست که برای حفظ و سربلندی اسلام و انقلاب اسلامی از مهمترین داشته‌ی خود یعنی جانشان گذشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، امسال نیز همچون سال‌های گذشته همزمان با سراسر کشور برنامه‌های مختلفی در استان فارس اجرا می‌شود تصریح کرد: برگزاری همایش روز بزرگداشت شهدا، تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر شیراز، برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر، مسابقه تیراندازی با تفنگ شکاری ویژه ایثارگران برای نخستین بار در کشور، تجلیل از خادمین شهدا و پیشکسوتان و بازنشستگان کارمند و آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان بنیاد شهید گراش از مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مناسبت روز بزرگداشت شهدا معرفی کرد.

راهی، طرح سپاس را به منظور دیدار، تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران معرفی کرد که در طول سال توسط مسئولین و دستگاه های اجرایی برگزار می‌شود، و تأکید کرد: در پایان سال از ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که بیشترین دلجویی و ملاقات را با خانواده شهدا داشته‌اند طی مراسمی تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه با یان اینکه فراهم‌آوردن تسهیلات برای اشتغال و کاریابی و نیز کارآفرینی بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: با توجه‌ به آمار 5500 نفر از افراد خانواده شهدا و ایثارگران بیکار هستند و از این تعداد 626تن فرزندان شهدا و چهار هزار و 874 نفر نیز فرزندان جانبازان هستند.

راهی همچنین 502 تن از ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها در استان فارس را در زمره نخبگان شاهد و ایثارگر کشور دانست و اظهار داشت: تعداد دانشجویان در خانواده شهدا و ایثارگران استان فارس را درمجموع هشت هزار و 466 تن اعلام کرد که از این تعداد 53 نفر طلبه در حوزه‌های علمیه، دو هزار و 150 دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، یک هزار 163و تن در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و پنج هزار و 100 تن در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

 فارس مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین به افزایش میانگین سنی خانواده شهدا و ایثارگران اشاره و بیان کرد: اکنون پیگیری مشکلات درمانی و سلامت ایثارگران از مهمترین اولویت‌های بنیاد استان محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها