مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اختصاص «نیم ساعت» به اقامه نماز جماعت در مدارس/ برگزاری نماز جماعت در 65 هزار مدرسه

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری نیم ساعت به برگزاری نماز جماعت در مدارس اختصاص پیدا کرده است، گفت: در 65 هزار مدرسه کشور نماز جماعت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۶۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، محمد رضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس، اظهار داشت: به صورت ویژه نیم ساعت زمان، برای اقامه نماز جماعت در مدارس اختصاص پیدا کرده است و در برنامه درسی دانش‌آموزان گنجانده شده است.

وی با تأکید بر اینکه همه مدارس مؤظف هستند نماز جماعت را در اوقات شرعی خود برگزار کنند،ادامه داد: در این زمان اذان در مدارس پخش می‌شود و این طرح از ابتدای سال تحصیلی جاری در مدارس اجرا شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز و.زارت آموزش و پرورش افزود: یکی از مصوبات سند جامع تربیتی اقامه نماز جماعت برای همه پایه‌های تحصیلی است؛ البته برگزاری نماز جماعت در دوره‌های مختلف تحصیلی با در نظر گرفتن شرایط خاص دانش‌آموزان برگزار می شود.

مسیب زاده با تأکید بر اینکه اقامه  و شرکت در نماز جماعت اختیاری بوده و اجباری وجود ندارد،خاطرنشان کرد: نزدیک 20 هزار روحانی در مدارس اقامه نماز دارند؛ ضمن اینکه در کنار آنها، 45 هزار فرهنگی نیز نماز جماعت اقامه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در 65 هزار مدرسه کشور نماز جماعت برگزار می‌شود، بیان داشت: در بین نماز جماعت احکام و موضوعات دینی برای دانش آموزان بیان می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات