مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

صدقه و انفاق معامله باخداست

گیرنده صدقه خداوند است و وقتی کسی صدقه و انفاقی درراه خدا پرداخت کند باخدا معامله کرده و چه معامله‌ای پرسود و منفعت‌تر از معامله با خداوند در این دنیا می‌توان متصور شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۲۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع مردم خدابنده گفت : کمیته امداد با بهره‌گیری از اندیشه‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری کارکردهای محرومیت‌زدایی خود را در بخش‌های مختلف با استفاده از کمک‌های خیران به نیازمندان ، اقشار ضعیف و دهک‌های پایین درآمدی جامعه عرضه می‌کند.

هدایت صفری با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به توحیدبایدعقاید خودرا به استدلال ومنطقی قوی مرتبط کند، افزود : زمینه‌ساز رسیدن به رشد و فضای باز توحیدی و قرار گرفتن در مسیر الهی تلاش برای دستیابی به ایمان است، ایمانی که در کنار عمل صالح قرار گیرد و چه عمل صالحی بالاتر از رسیدگی اثربخش به نیازمندان وجود دارد.

وی اظهار داشت: همه دارایی نزد انسان زوال‌پذیر و فانی بوده و روزی به پایان می‌رسد، و آنچه نزد پروردگار است باقی و ماندنی بوده و از ماندنی‌ترین اعمال نزد خداوند بر اساس آموزه‌های دینی رسیدگی به حال نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: کمیته امداد به تأسی به ائمه معصومان (ع) و تأکیدات خداوند متعال در قرآن کریم برای سبقت در خیرات ، فضایی برای سبقت در کار خیر دستگیری از نیازمندان و کمک به همنوعان نیازمند به‌ویژه ایتام ،سالمندان و بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد باهدف حفظ کرامت انسانی و عزت‌نفس آن‌ها فراهم کرده است .

هدایت صفری به جایگاه انفاق در جامعه و دین نیز اشاره کرد و گفت: انفاق درراه خدا موجب همبستگی و تکافل اجتماعی و شکل‌گیری ایمان در کنار عمل صالح کمک به نیازمندان و حیات طیب برای انسان شده و بالاترین آرامش انسان، آرامش روح و روان بوده که کار خیر بهترین آرامش‌بخش روان انسان است.

وی با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از اعمال محبوب انسان در نظر این بانوی بزرگ اسلام انفاق درراه خدا عنوان کرد و افزود: در جامعه اسلامی همه وظیفه‌داریم با الگو گیری از فاطمه زهرا (س) مروج فرهنگ همدلی، نوع‌دوستی و کمک به همنوع بوده و دست نیازمندان را بگیریم تا روز قیامت آن‌ها دستگیر ما باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از مهم‌ترین ارزش‌های پرداخت صدقه و انفاق، معامله انسان با خداوند است، افزود: گیرنده صدقه خداوند است و وقتی کسی صدقه و انفاقی درراه خدا پرداخت کند باخدا معامله کرده و چه معامله‌ای پرسود و منفعت‌تر از معامله با خداوند در این دنیا می‌توان متصور شد.

 مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: امروز کمیته امداد به‌عنوان بال عاطفی نظام و زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت با فعالیت اثربخش در حوزه فقرزدایی، کارکردهای محرومیت‌زدایی خود را در داخل کشور و دیپلماسی حمایت و همدلی را به خارج از مرزها صادر می‌کند.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری در اوج فقاهت و اخلاق ورهبری سیاسی بالاترین دغدغه ایشان رسیدگی به محرومان و نیازمندان است، گفت: کمیته امداد یک‌نهاد انقلابی و بر خواسته از متن نظام بوده و امروز به‌عنوان بازوان مقام معظم رهبری در حوزه فقرزدایی و به نیابت از ایشان کارکردهای محرومیت‌زدایی خود را به نیازمندان ارائه می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد در حوزه جذب زکات و انفاقات مأذون از ولی‌فقیه است، افزود: تلاش می‌کنیم در کنار رفع مشکلات نیازمندان، بسترهای لازم برای رسیدن مردم به فیض خدمت به نیازمندان را با اجرای طرح‌های مختلف خیرخواهانه در حوزه انفاق، احسان و نیکوکاری فراهم کرده و با استفاده از مشارکت خیران خدمات خود را به نیازمندان با رویکرد توانمندسازی و خروج آن‌ها از چرخه فقر ارائه می نماید.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با تأکید بر اینکه تلاش کمیته امداد در کنار ترویج همدلی در جامعه به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های خیرخواهانه در حوزه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف است، گفت: با همین رویکرد و فضاسازی رسانه‌ای و همراهی ائمه جمعه و جماعات، خیران خدابنده‌ای شش میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب طرح‌های مختلف به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون کمک کرده‌اند.

وی با قدردانی از حضور مردم استان زنجان و همراهی رسانه‌ها، ائمه جمعه، روحانیت، مسئولان استانی و شهرستانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد به‌ویژه جشن نیکوکاری، افزود: امیدواریم خیران زنجانی با حضور همیشگی خود امسال را با احسان به همنوع به پایان رسانده و سال جدید را با همدلی با نیازمندان آغاز کنند.

  

ارسال نظرات