به مناسبت گرامی داشت روز ولادت یا سر سعادت دخت رسول الله (ص) حضرت فاطمه زهرا(س) مجموعه پرسنل بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با حضور در دفتر حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی ضمن تبریک ایام خجسته میلاد فخر عالمیان، از رهنمونهای مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه مازندران بهره مند و از فضائل منزلت حضرت زهرا(س)آشنا شدند.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۱۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به مناسبت گرامی داشت روز ولادت یا سر سعادت دخت رسول الله (ص) حضرت فاطمه زهرا(س) مجموعه پرسنل بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با حضور در دفتر حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی ضمن تبریک ایام خجسته میلاد فخر عالمیان، از رهنمونهای مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه مازندران بهره مند و از فضائل منزلت حضرت  زهرا(س)آشنا شدند.

 در این دیدار حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی مسئول دفترنماینده گی ولی فقیه  سپاه کربلا در جمع خواهران پاسدار ستاد و رده های اقشاری به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه سخن گفتن از مقام والای صدیقه طاهره (س) سخت و دشوار است گفت : سخن گفتن در مورد ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) نیاز به شناخت و معرفت دارد حال آنکه شناخت ما از ایشان مختصر و شناسنامه ای است و اینکه ایشان فرزند پیامبر ، همسر حضرت علی (ع) مادر حسین (ع) است و در حقشان ظلم شد و هجده سال زندگی کردند.

حجت الاسلام غلامی در بخشی دیگر با اشاره به بیان قرآنی اوصاف 15 زن برتر تاریخ بشریت بویژه 70 صفت حورایی حضرت حوا (س) وصف برتری حضرت فاطمه زهرا (س) را نسبت به این زنان قابل مقایسه ندانست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا حضرت زهرا (س) را سیده زنان دو جهان خواند و ادامه داد: همانگونه که منزلت شب قدر را جز پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) نمی دانند ، منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) که در قرآن کوثر نامیده می شود را کسی جز پیامبر و ائمه هدی (ع) نمی دانند.

وی با اشاره به اینکه شب قدر شب نزول قرآن صامت است و حضرت فاطمه (س) قرآن ناطق گفت: قرآن صامت بدون قرآن ناطق هدایت کننده نیست و لذا دشمنان برای گمراهی امت اسلامی تلاش کردند تا بین قرآن صامت و ناطق جدایی بیافکنند که این موضوع شروع مشکل امت اسلامی بود.

حجت الاسلام غلامی به مقام ام ابیهایی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و افزود: ارتباط حضرت رسول الله با حضرت زهرا از نوع معمولی ، عاطفی و پدر دختری نبود بلکه همواره همراه با احترام و تواضع بود به گونه ای که برای معرفی منزلت آن حضرت لقب ام ابیها را برگزید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به حدیث ((لولاک ...)) بیان کرد: خلقت زمین و آسمان و کائنات بخاطر حضرت فاطمه (س) بود و لذا آفرینش بدون حضرت زهرا بی معناست.

این مقام مسئول در سپاه کربلا گفت: عمل به آموزه های زندگی حضرت زهرا(س) برای هر روز زندگی جامعه اسلامی لازم و ضروری است تا بتوان این انقلاب را به صاحب آن امام زمان (عج) رساند.

وی شناخت انحراف بعد از پیامبر(ص) را از جمله درس های زندگی فاطمه زهرا(س) خواند و ادامه داد: پیامبر (ص) قبل از رحلتشان اداره امت را به ولایت سپردند اما بعد از آن این مسئولیت مورد قبول خواص وقت قرار نگرفت و از ولایت گرفته و به خلافت سپرده شد، که فقط حضرت زهرا(س) این مهم را فهمیدند و در بین مهاجرین و و انصار برای روشنگری، خطابه ایراد کردند و حتی در این راه مورد خشم دشمنان قرار گرفته و ناجوانمردانه ضربه خوردند.

حجت الاسلام غلامی دومین درس زندگی حضرت را مقابله با انحراف دانست و افزود: گرچه خیلی از افراد جامعه آن وقت متوجه انحراف شدند و عافیت برگزیدند، اما جز حضرت فاطمه(س) کسی دیگر با آن انحراف مقابله نکرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا یادآور شد: ویژگی سوم حضرت فاطمه(س) دفاع از ولایت بود که ایشان حضرت علی (ع) را به عنوان ولی امر مسلمین حمایت کردند و در این راه محسن را هزینه دادند.

وی درس چهارم حضرت فاطمه(س) را از اطاعت از ولایت در مقام عصمت دانست و گفت : حضرت زهرا (س) با همه کمالات و اوصافش از حضرت علی (ع) اطاعت محض داشتند.

حجت الاسلام غلامی با توجه به لزوم شناخت و عمل به درس های زندگی حضرت زهرا(س) تاکید کرد: دشمن درصدد تضعیف مقام امامت است تا این جایگاه را در جامعه کمرنگ و به مرور از رهبری بستاند ، زیرا پی بردند علی رغم اینکه کشور های جهان دارای رهبر هستند، اما وجود مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی هدایت و دلسوزی قشر کثیری ازمسلمانان جهان را رهبری داشته و ملت ها هم در سایه رحمت الهی اوقرارتبعیت داشته  که آنوقت منافع استکباری در خطر خواهد افتاد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها