امام جمعه هرات در تبیین شخصیت وجودی فاطمه زهرا (س)، گفت: آن حضرت در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه است.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۹۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران با تبریک ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ویژگی های شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.
حجت الاسلام محمد علی جعفری گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها سیده نساء العالمین یعنی الگوی زنان در دنیا و آخرت هستند و این امتیاز در همه ابعاد شخصیتی ایشان از جمله بعد عبادی, خانه داری, تربیتی, همسر داری, مادر بودن و و دفاع از ولایت بارز و نمایان می باشد.
جعفری زن را وسیه آرامش انسان عنوان و افزود: به گفته مقام معظم رهبری زن اسلامی در اجتماع اثرگذار، مدیر خانواده و مایه آرامش مرد است.
وی به نقش زن در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: زن جایگاه بسیار والایی دارد؛ هم در اجتماع و هم در خانواده. زن سازنده خانواده است و خانواده کوچک ترین واحد اجتماعی جامعه می‌باشد؛ لذا می‌توان گفت که زن سازنده جامعه است و قادر است جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف و فساد سوق دهد.
امام جمعه هرات با بیان اینکه دشمنان در پی دستیابی به اهداف خود برای سقوط نظام ها بر محور خانواده تمرکز دارد اظهار داشت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش های مهم و بی بدیلی چون نقش مادری را بر عهده دارند.
جعفری در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان اشاره و افزود: رهبری فرمودند: زن اسلامی، در اجتماع اثرگذار، مدیر خانواده و مایه آرامش زن است و شاخصه زن غربی نیز ، جلب توجه مردان و برهنگی است.
وی افزود: به گفته رهبری زنان در این جمعه متصدی مهم‌ترین بخش تربیت انسان هستند که متاسفانه چندین سال است در جامعه ما به این بخش کمتر بها داده شده است و تربیت فرزند جز اولویت های آخر در جامعه محسوب می شود.
خطیب نماز جمعه هرات گفت: رهبری به نقش حجاب در جامعه اشاره و فرمودند: حجاب، وسیله‌ی مصونیت زن است نه محدودیت. امروز پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان، در دست زنان ایرانی است و بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگی خودشان را دارند اعلام می‌کنند و به دنیا صادر می‌کنند.
جعفری افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای، زن را مدیر و محور خانواده و نقش مادری، همسری و ایجاد آرامش در خانواده را مهمترین شغل و مسئولیت او دانستند و به زنان ایرانی توصیه کردند: مفاهیم اسلامی و چهارچوبهای قرآنی درباره زن را حفظ و تقویت کنید و آن را از آفاتی همچون اسراف، رقابت‌های منفی و الگو گرفتن از زن منحرف غربی دور بدارید.
امام جمعه هرات اظهار داشت: مزدوران استکبارجهانی ازطریق رسانه های مختلف وبا تحریک افرادی به ترویج بی بند و باری میپردازند .
جعفری در ادامه با اشاره به ‌روز راهیان نور گفت: یکی از کارهای ارزشمند و فرهنگی برگزاری اردوهای راهیان نور است که تأثیرگذاری فراوانی بر روی مردم به‌ خصوص نسل جوان گذاشته وموجب تقویت روحیه جهاد و شهادت در جامعه می شود.
خطیب جمعه هرات در پایان به مناسبتهای هفته پرداخت.
ارسال نظرات