درختکاری بالغ بر 15 هکتار اراضی اردوگاه سپاه در ساری

مسئول بسیج سازندگی مازندران با اشاره به تحقق منویات ولی امر مسلمین مبی بر توجه سپاه به محیط زیست و فضای سبز، از درختکاری بالغ بر 15 هکتار اراضی تحت اختیار سپاه در اردوگاه آموزشی سپاه کربلا در نوار ساحلی گهرباران ساری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۶۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ شریعتی در گفتگو با بسیج یکی از موضوعات مورد دغدغه سالهای در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی را حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دانست و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بر اهتمام به توسعه فضای سبز و حفاظت و توجه به منابع طبیعی تاکید دارند سپاه و بسیج نیز بر مبنای تحقق امر ولی فقیه نسبت به کاشت و حفاظت از درخت و منابع طبیعی جدیت دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلا یادآور شد: توسعه فضای سبز در اختیار سپاه و بسیج از فرایض امر مورد نیاز جامعه برای سلامت فضای پیرامون است.

سرهنگ شریعتی اظهار داشت: با توجه به گسترش جنگل خواری به ویژه در مازندران،  فضاهای زیادی در استان وجود دارد که در ایام درختکاری می توان آنرا با کشت درخت و ایجاد فضای سبز احیا کرد.

وی ادامه داد: 25 هکتار از نوار ساحلی 50 هکتاری اردوگاه ساحلی امام خمینی(ره) گهرباران ساری در سالهای گذشته  با درختکاری به فضای سبز تبدیل شد و اینک با زمینه سازی و تمهیدات انجام گرفته در نوزدهمین روز اسفند و در هفته مبارک منابع طبیعی پاسداران و بسیجیان مازندران با حضور در این اردوگاه  مبادرت به کاشت درخت و نهال در سطح 15 هکتار اراضی اردوگاه کردند.

این مسئول از در اختیار قرار دادن بیش از 30 اصله نهال  توسط منابع طبیعی مازندران برای فضا سازی اراضی مورد تملک سپاه و بسیج  و ردهای مقاومت  برای کاشت  در آن و اماکن عمومی مانند گلزار شهدا، پایگاههای مقاومت، زمین هایورزشیمربوط به سپاه و بسیج و روستاهای مازندران یاد کرد.

 سرهنگ شریعتی حفظ منابع طبیعی را قریضه عمومی دانست که سپاه هم به عنوان سرباز دلسوز مملکت در آن گامهای مثبت بر می دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار