کارشناس مذهبی رسانه‌ی ملی:

افراد و زنان جامعه‌ی کنونی در فضایی آلوده در حال آزمون هستند

حیدری کاشانی با تاکید بر اینکه اتفاقات و تحولات فضای مجازی حیا، عفت و حجاب جوانان اسلامی را مورد هدف قرار داده و این امر یک فاجعه است افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری مادران و بانوان جامعه اسلامی از طلایه‌داران انقلاب در فضای مجازی هستند.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۶۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی ظهر پنج‌شنبه در جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سالن شهدا سپاه ناحبه مرکزی رشت با اشاره به اینکه دنیای واقعی زندگی آدمی دنیای آخرت است اظهار داشت: باید از دنیای کنونی برای توسه دنیای آخرت بهره گرفت.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با بیان اینکه خانواده‌ها در جامعه امروز باید از خاندان علوی به منظور رسیدن به سعادت بهره گیرند خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی بهره گرفتن از فضای مجازی افراد را به انحراف و فساد هدایت می‌کند.

کارشناس مذهبی صدا و سیما دنیای امروز را مقدمه‌ای برای رسیدن به زندگی واقعی آخرت دانست و خاطرنشان کرد: اگر در دنیای امروز که دنیایی مجازی برای رسیدن به زندگی واقعی است از فضای مجازی بهره گیریم به طور حتم موفق و سعادتمند نمی‌شویم.

حیدری کاشانی با بیان اینکه خانواده‌های امروز با فضای آلوده‌ای به نام فضای مجازی مواجه هستند و آلوده شدن به این فضا جوانان و خانواده‌ها را به‌سوی نابودی کشانده است تصریح کرد: خداوند نعمت فرزندداری را به دلیل رسیدن والدین به آرامش به افراد عطا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین وظیفه والدین امروز تربیت اسلامی و دینی فرزندان است و والدین باید به جای میراث مادی به فکر میراث معنوی فرزندان خود باشند ابراز داشت: حضرت فاطمه(س) همواره برای میراث معنوی فرزندان خود تلاش و ایثار می‌کرد.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با اشاره به اینکه نداشتن میراث معنوی برای امت اسلامی همواره از سوی خاندان علوی نگرانی محسوب می‌شد خاطرنشان کرد: فرزندانی که در جامعه امروز دچار نگرانی و هراس والدین خود باشند از فررندان بی‌برکت هستند.

کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان اینکه وقتی شیوه ادب و تربیت فرزندان از سبک دینی خارج شود و فرزندان تربیت شده رسانه و شبکه‌های اجتماعی باشند جامعه با فاجعه مواجه می‌شود تصریح کرد: افراد جامعه کنونی در فضای شیطانی و آلوده در آزمون هستند.

حیدری کاشانی با تاکید بر اینکه اتفاقات و تحولات فضای مجازی حیا، عفت و حجاب جوانان اسلامی را مورد هدف قرار داده و این امر یک فاجعه است افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری مادران و بانوان جامعه اسلامی از طلایه‌داران انقلاب در فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به اینکه مادران و بانوان با رسالت خطیر خود می‌توانند هدایت کننده فرزندان خود در فضای مجازی باشند بیان کرد: زنان می‌توانند با توانایی‌های فراوان خود توطئه‌های شیطان را خنثی کرده و تربیت اسلامی را در جامعه رواج دهند.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با اشاره به اینکه انقلاب در فضای مجازی با طلایه‌داری و توانمندی بانوان شکل می‌گیرد گفت: بانوان و مادران باید با توانایی‌های خود جاذبه‌های فضای مجازی را در هم بشکنند و کلید تداوم انقلاب را در دستان خود حفظ کنند.

کارشناس مذهبی صدا و سیما با بیان اینکه فرزندان به گونه و شیوه‌های تربیتی والدین خود تربیت می‌شوند و خانواده اصلی‌ترین گذاره تربیتی و الگوی فرزندان است گفت: اگر فرزندان اعتیاد والدین خود را به فضای مجازی به عین ببینند به طور حتم از این الگو بهره‌ می‌برند.

حیدری کاشانی فضای مجازی را یک شیطان همراه دانست و با تاکید بر اینکه فرزندان با الگو برداری از والدین جاذبه گسترده‌ای به این فضا پیدا می‌کنند تصریح کرد: امروز میانگین گفت‌وگوی خانوادگی در شهرهای بزرگ کشور به 15 دقیقه در روز کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه 73 درصد از جوانان و نوجوانی از فضای مجازی استفاده می‌کنند به شدت به این فضا اعتیاد دارند و این اعتیاد بسیار مخرب‌تر از اعتیاد به مواد مخدر است گفت: در حال حاضر 82 درصد از دانش‌آموزان کشور به واسطه حضور در فضای مجازی دچار افت تحصیلی شدند.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با اشاره به اینکه فضای مجازی یک فضای جاسوسی است و افراد با فعالیت در فضای مجازی اطلاعات خود را در اختیار سازمان‌های جاسوسی آمریکا قرار می‌دهند گفت: با استفاده از فضای مجازی افراد تمامی اطلاعات خود را در اختیار 11 کشور غربی به ویژه استکبار جهانی قرار می‌دهند.

حیدری کاشانی با بیان اینکه دنیای غرب در فضای مجازی به دنبال تشکیل انسان‌های دلقک‌واره در ایران اسلامی است تصریح کرد: بانوان و مادران بهترین و نخستین طلایه‌داران مدیریت کننده فضای مجازی در خانواده هستند.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان باید طریقه استفاده صحیح از فضای مجازی را از والدین خود بیاموزند خاطرنشان کرد: تنها 2 درصد استفاده کاربران از فضای مجازی ضروری بوده و مابقی استفاده‌های غیرضروری نادرست است.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با اشاره به اینکه دانستن تمامی اطلاعات و اخبار برای افراد یک نیاز ضروری محسوب نمی‌شود و عطش دانستن اخبار و خبر در افراد کنترل شدنی نیست افزود: تقوای رسانه‌ای از عواملی است که همواره باید در استفاده از فضای مجازی به طور ویژه مد نظر باشد.

حیدری کاشانی نقطه خلع جامعه امروز را تقوا رسانه‌ای دانست و با بیان اینکه دشمنان به دنبال بی‌حیا و بی‌عفت کردن جوان و نوجوانان ایران اسلانی هستند گفت: یکی از زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز در جامعه امروز تقوای رسانه‌ای، حیامندانه، عفاف و حجاب است.

وی با تاکید بر اینکه اگر حیای درونی در افراد نهادینه نشود به طور حتم در رفتار ظاهری فرد حیا و عفت دیده نمی‌شود گفت: حرص و طمع داشتن اطلاعات در تمامی حوزه‌ها عاملی برای از بین رفتن حیا است و خانواده‌ها به‌درستی می‌توانند این فضا را کنترل کنند.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با اشاره به اینکه حضور و تربیت فرزندان در جامعه امروز باید بر اساس تقوا باشد تصریح کرد: دو ویژگی تجسس و مراقبت بیش از حد و فراهم کردن آزادی بی‌حد و مرز والدین برای فرزندان به طور حتم موجب انحراف فرزندان می‌شود.

حیدری کاشانی با بیان اینکه از فضای مجازی باید به منظور رسیدن به دنیای واقعی باید بهره برد تاکید کرد: پدران و مادران امروز باید همانند مشاوران در کنار فرزندان خود باشند و آنها را به حال خود رها نکنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال حذف تربیت ولایی و دینی فرزندان از سوی مادران است خاطرنشان کرد: هدف استکبار و دنیای غرب حذف زنان و مادران اسلامی از جامعه اسلامی است.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با اشاره به اینکه توجه به تربیت حیامندانه در جامعه کنونی ضرورت دارد بیان کرد: شهدای ایران اسلامی نشان دادند که فرهنگ‌ اسلامی و دینی در افراد به درستی نهادینه می‌شود و به سعادت می‌رسد.

حیدری کاشانی با بیان اینکه مادران باید از عواطف انسانی و مهر مادری برای هدایت و دوری جوانان از فضای مجازی بهره ببرند تصریح کرد: از ساحت نبوت و ولایت می‌توان به‌درستی در تربیت فرزندان بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز به تربیت‌های اسلامی، دینی و با عفت نیازمند است تصریح کرد: قانون حکومت دینی باید به‌درستی در جامعه اسلامی پیاده شود و بی‌‌اعتنایی بانوان به حجاب در خودرو نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیر موسسه طلیعه ظهور با اشاره به اینکه کوتاهی مسئولان در تمامی جناح‌های سیاسی در کشور مشهود است افزود: در جامعه امروز همواره باید دوستی‌ها و ارتباطات فرزندان کنترل کرد تا فرزندان افرادی معنوی را به عنوان دوست انتخاب کنند‌.

ارسال نظرات