شامگاه پنجشنبه؛

یادواره ستارگان و دردانه‌های دوکوهه برگزار شد

یادواره و پاسداشت فرماندهان و سربازان شهید لشکر ۲۷ محمد رسول ا...(ص) با عنوان «ستارگان و دردانه‌های دوکوهه» 17 اسفند ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۲۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، یادواره و پاسداشت فرماندهان و سربازان شهید لشکر ۲۷ محمد رسول ا...(ص) با عنوان «ستارگان و دردانه‌های دوکوهه» شامگاه پنجشنبه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ، سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) تهران، سردار محمدجعفر اسدی مشاور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و تعدادی دیگر از فرماندهان ­و سرداران دوران دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند و در ادامه این یادواره از خانواده های معظم شهدا از جمله خانواده شهیدان فرجی، رضایی، نوروزی، حیدری و جانبازان علی اکبر سلیمانی، اکبر مبصری و حمید بهتاش با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شدند.

سردار یزدی در این مراسم با بیان اینکه ستارگان دوکوهه فرماندهانی بودند که برای دفاع از اسلام و مردم برخاستند، گفت: لحظه لحظه زندگی این عزیزان درس بود و با نام آنان افتخار جمهوری اسلامی را لمس می کنیم و ما امیدواریم بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم و راه آنان را ادامه دهیم.

مشاور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز در این مراسم با بیان اینکه دردانه های دوکوهه، دردانه های عالم هستی هستند، گفت: شهدا زنده اند و راه آنان ادامه دارد.

سردار محمد جعفر اسدی به برخی ویژگی ها و اوصاف شهدا از زبان آیت ا... جوادی آملی اشاره کرد و افزود: شهدا زنده اند و زندگی الهی و ملکوتی دارند و مصون از مرگ هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از زوایای جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی و حزب ا... پرداخت و گفت: حاج احمد متوسلیان شجره طیبه ای را غرس کرد که تا به امروز مردمان از آن بهره مند شده اند.

سردار اسدی با بیان اینکه کسی گمان نمی کرد جنگ 33 روزه به نفع حزب ا... تمام شود، افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی به قدری به پیروزی شان مغرور بودند که در مرز، فنس هایی کشیدند و تابلویی به سه زبان نصب کردند و چند جا را برای تحویل اسرای حزب ا... لبنان، شیعیان و سید حسن نصرا... مشخص کردند اما هرگز موفق نشدند.

وی ادامه داد: فرمانده ی یکی از مجهزترین ناوهای رژیم صهیونیستی گفته بود که این ناو توانایی دارد هر موشکی را که شلیک شود و هر کشتی ای را در بندر عباس منهدم کند اما حزب ا...، این ناو را هدف قرار داد و به واقع، همه اجانب دست به دست هم دادند تا حزب ا... را نابود کنند ولیکن نتوانستند.

وی با بیان اینکه به همت شهدا خط مقدم جنگ ما از مرزهای کشورمان به حلب سوریه رفته است، افزود: روزی برای موجودیت جمهوری اسلامی می جنگیدیم اما امروز برای ارتقای قدرت جمهوری اسلامی می جنگیم.

سردار اسدی افزود: قدرت ما به همه ثابت شده است و استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانستند با جمهوری اسلامی مقابله کنند.

وی حیات امروز ما را مدیون شهدا دانست و اضافه کرد: این سخن امام راحل که ما برای یک لحظه از جنگ نادم و پشیمان نیستیم، مهر صحتی بر همه دفاع مقدس است.

سردار اسدی با اشاره به اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: نباید با شیطان معامله کنیم.

وی همچین در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات و کمک های بشار اسد رئیس جمهور سوریه به حزب ا... لبنان تمجید کرد و گفت: بشار اسد به رئیس جمهور سید محمد خاتمی گفته بود گفتگوی تمدن ها برای شما عزت نمی آورد بلکه مبارزه با آمریکا برای شما عزت می آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار