خبرهای داغ:
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: جهت کمک به خانواده های مستمند و ناتوان در بحث احداث مسکن روستاهای زلزله زده راور کرمان از روز دوشنبه 14 اسفند ماه 96 اعزام گروه های جهادی به منطقه آغاز شده که به یاری مردم زلزله زده ی روستاها خواهند شتافت.
کد خبر: ۸۹۹۸۲۲۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهندس مهدی هنری سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان در جمع خبرنگاران گفت: پیرو سفر سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق زلزله زده کرمان به دستور ایشان ماموریت حضور در مناطق زلزله زده شهرستان راور کرمان به سپاه این استان ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی که متولی کار است با اعزام تیمی پیش رو در هفته گذشته نسبت به بازدید از منطقه هدف واگذار شده اقدام نمود و با هماهنگی سپاه کرمان و فرمانداری شهرستان راور و بخشداری و دهیاری ها از همه روستاهای تحت پوشش سرکشی شده و وضعیت روستاها به لحاظ اسکان دائم و نیازمندی مردم احصاء گردید.

وی روستاهای واگذار شده به سپاه استان جهت خدمت رسانی و کمک به احداث اسکان دائم و موقت را 9 روستا بر شمرد و ادامه داد: این روستاها مربوط به شهرستان راور بخش هجوک و دهستان کوهساران می باشد. که اسامی آنها عبارت از گروک، هنک، گورک، حرجند، جرک، گورکانی، گرک، ساروج، هفتادمیش و تیکورپای کنک است.

هنری گفت: جمعیت روستاهای این منطقه 2هزار و 600 نفر و 680 خانوار بوده که حدود نیمی از این جمعیت بصورت ثابت در روستاها مستقر بوده و مابقی فصلی هستند.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان از نصب حدود 38 کانکس جهت اسکان موقت خبر داد و گفت: برای تکمیل این مرحله حدود 30 کانکس و 18 سرویس بهداشتی دیگر مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در این منطقه با توجه به اینکه به لحاظ تلفات و مصدومین الحمدلله مشکل خاصی نبود عملیات اسکان دائم بلافاصله آغاز شده است و هم اکنون درحال اجرا می باشد.

هنری گفت: حدود 300 واحد مسکونی نیاز به آوار برداری داشته که تاکنون نزدیک به 250 واحد آوار برداری شده و بخشی در مرحله فونداسیون و بخشی اسکلت و دیوار چینی می باشد.

وی از اعزام گروه های جهادی به این منطقه خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته جهت کمک به خانواده های مستمند و ناتوان در بحث احداث مسکن از روز دوشنبه 14 اسفند ماه 96 اعزام گروه های جهادی به منطقه آغاز شده که با رویکرد عمرانی به یاری مردم زلزله زده ای روستاها خواهند شتافت.

سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان از جمله نیازمندی های منطقه را مصالح و کامیون جهت حمل آن بر شمرد و گفت: مردم نوع دوست استان، بخش های خصوصی، کارخانجات و نهادها می توانند جهت کمک به تکمیل واحد مسکونی مردم کمک های خود را به سپاه و نواحی مقاومت بسیج شهرستان ها تحویل نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها