پر رنگ شدن روابط فرهنگی اقلیم کردستان عراق و ایران در دیدار سه جانبه با حضور معاون وزیر روشنبیری و لاون اقلیم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و جمعی از مسئولان دانشگاه کردستان بررسی شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۳۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سالار عثمان، معاون وزیر روشنبیری و لاوان اقلیم کردستان عراق که در راستای برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب به ایران سفر کرده بود در دیداری سه جانبه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اساتید دانشگاه کردستان با هدف توسعه روابط و تعاملات فرهنگی دیدار و تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچنین مسئولان فرهنگی استان خواستار تقویت بخش کردستان شناسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دانشگاه کردستان به کتاب‌های کوردی شدند.

بهره گیری از افراد صاحب نظر و آگاه و همکاری در برگزاری کنفرانس‌ها و همایش ها، انجام کار‌های پژوهشی در حوزه ادب و زبان کوردی از دیگر مواردی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت و قول همکاری در این خصوص داده شد.


در این دیدار در خصوص توسعه روابط علمی، فرهنگی و پژوهشی فی مابین، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تبادل نظر شد و بر تقویت و گسترش تعاملات در حوزه علمی، پژوهش و نشر آثار ادب کُردی و هم‌چنین تعاملات فرهنگی تأکید شد.

انتهای پیام/7727


ارسال نظرات