ویژه برنامه ربع قرن تلاش و تجلیل از ۵۵ نفر از ائمه جماعات، مدیران مسئول، رابطین و کتابداران کانون های مساجد کردستان همزمان با سالروز تشکیل ستاد عالی در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۲۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یکی از اساتید دانشگاه های کردستان در این ویژه برنامه اظهار کرد: خیلی از آیات قرآن ما را به سوی دانایی هدایت می کند و این مهم نشان از اهمیت و جایگاه علو و دانش در جامعه است.

وی بر ضرورت احیا و بهره گیری از کارکردها مساجد تاکید کرد و افزود: امروز متاسفانه هجمه دشمنان اسلام موجب دور شدن جوانان از مساجد شده است که لازم است با استفاده از کانون های مساجد زمینه حضور جوانان را در قالب برنامه های فرهنگی و هنری به مساجد فراهم کرد.

دکتر عرفان فرشادی، با بیان اینکه دانایی ما را به پروردگار نزدیک می کند، عنوان کرد: مساجد از صدر اسلام تا کنون به عنوان مراکز افزایش علم و دانایی به شمار آمده اند و بر همین اساس می توان از کانون های مساجد در راستای روشن شدن درستی ها و مفهوم های دینی بهره گرفت.

وی همچنین گفت: باتوجه به اینکه مساجد مکانی مقدس و محلی برای وحدت و اتحاد بیشتر مسلمانان است، دشمنان در تلاش هستند نقش مساجد را در جوامع اسلامی کم رنگ کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ما است که امت اسلامی را به سمت کتاب و بهره گیری از مطالعه و افزایش دانش سوق دهیم و به دانایی رهنمون کنیم.

فرشادی، با بیان اینکه یکی از کارکردهای اصلی مساجد از صدر اسلام آموزش بوده است، خاطر نشان کرد: باتوجه به ظرفیت های بسیار مساجد، این مکان های مذهبی می توانند پایگاهی قوی برای مقابله با افزایش دانش و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان باشد، بنابراین استفاده از تمام ظرفیت های آن در راستای مقابله با نقشه های دشمنان یک ضرورت است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات