بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید به مناسبت سالروز تولد شهیدچمران:
معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان در بیانیه ای  به مناسبت سالروز تولد شهید دکتر مصطفی چمران ویژگی های استاد تراز انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۲۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش بسیج اساتید کشورخبرگزاری بسیج، معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان در بیانیه ای  به مناسبت سالروز تولد شهید دکتر مصطفی چمران ویژگی های استاد تراز انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

متن بیانیه بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک جریان تمدن ساز اسلامی و با هدف تحقق جامعه ای دینی و عدالت محور از مهم ترین اتفاقات قرن بیستم بشمار می رود. در آفریدن این واقعه عظیم، به چالش کشاندن دو مکتب مادی غرب یعنی سرمایه داری و مارکسیسم از خواست های عمده نیروهای انقلابی بشمار می رفت. مکاتبی که همه شئونات بشریت را با قاب و تصویر مادیگری نظاره می کردند و حضور دین و معنویت در کنار علم و دانش را مانعی بر سر راه پیشرفت و توسعه انسانی تلقی می نمودند. در حالیکه مکتب اسلام و ظرفیت بالای تشیع  که بن مایه شکل گیری انقلاب اسلامی بود با پروراندن عالمان برجسته ای همچون خمینی کبیر راه سعادت انسان را اتکاء به دین و معنویت خواهی دانسته و دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی جهان مدرن را تا جایی که در خدمت انسان الهی باشد مورد پذیرش قرار می دهد.

      یقینا نقش دانشگاه و اساتید مسلمان در تحقق چنین اهداف مقدسی سرنوشت ساز  و  بنیادی است تا جایی که امام راحل(ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات می دانستند. در واقع نیروی پیش برنده هر کشوری در نائل آمدن به اعتلاء در همه عرصه ها، پیشرفت در حوزه های علم و فناوری است اما از طرفی علم و دانشی تعالی بخش بشریت خواهد بود که توام با تهذب و ایمان باشد. دانشگاه اسلامی و استاد تراز انقلاب اسلامی به دنبال تربیت و پرورش انسان های متعالی  است؛ انسان هایی که علم و تکنولوژی را صرفا ابزاری در جهت رسیدن به اهداف و آرمان های الهی بشریت می دانند، نه همچون انسان تک ساحتی غرب که گرچه در عرصه های تکنولوژی گوی سبقت را از رقبای شرقی خود گرفته است اما در زندان مادیگری خویش و زیست جهان اش محبوس مانده است.

     انقلاب شکوهمند اسلامی نقطه عطفی در تحول آفرینی نهاد های انسان سازی چون دانشگاه بود. انقلابی که در دامان خود عالمان ودانشمندان برجسته ای را تربیت نمود که ضمن درخشیدن در  عرصه های علمی اما هرگز در دام علم ابزاری محدود و محبوس نشده و از دانش اکتسابی خود جز در جهت تحقق آرمان ها و اهداف الهی و تربیت انسان های الهی بکار نبردند. نمونه های بارزی را می توان از این شاخصان علمی نام برد که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی بشمار می آیند .

     شهید دانشمند و عالی مقام، مصطفی چمران  رضوان الله علیه که هم در حوزه های علم و دانش وهم در حوزه اخلاق و دین مداری جزء برترین هاست، نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی بشمار می آید. دانشمندی که هرگز شیفته برخی پیامدهای مخرب علم نشده بلکه علم را جز به منزله  وسیله در خدمت دین نپنداشته است. شخصیتی که به بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مد ظله) «در وجود خود تضادهای دروغین علم و ایمان، سنت و تجدد و علم و عمل را بی معنا کرده بود».

 بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور مفتخر به اعلام این نکته راهبردی است که استاد تراز انقلاب اسلامی همانا استادی است که با توسل به روحیه جهادی در حوزه های علم و فناوری نقش بارزی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا نماید. استادی که ضمن درنوردیدن مرزهای علم و دانش در میسر اهداف آرمانی و الهی انقلاب که تربیت انسان های متعالی است گام بردارد. امید است همه نهادهای انقلابی متولی حوزه علم و دانش ئ عمل تلاش خویش را بر تربیت و بکارگیری استاد تراز انقلاب مبذول داشته تا تربیت یافتگان مکتب علم ودانش انسان هایی دین مدار ، الهی و تمدن ساز باشند. مبارک باد زادروز دانشمند جهادی دکتر مصطفی چمران بر همه ایرانیان و آزادگان جهان.

اسفند ماه یکهزارو سیصدو نودو شش

معاونت فرهنگی و اجتماعی

بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی سراسر کشور

ارسال نظرات