یک استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:
حجت الاسلام محمد اسکندری تاکید کرد: 7 نکته در مورد ازدواج و زندگی مشترک وجود دارد که با رعایت این نکات می توان زندگی موفقی را انتظار داشت و ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی در عدم آگاهی و یا عدم رعایت این موارد است.
کد خبر: ۸۹۹۸۱۲۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد اسکندری، استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و با حضور مسئولین  خواهران اقشار در سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد، در خصوص رموز موفقیت در زندگی مشترک گفت: 7 نکته در مورد ازدواج و زندگی مشترک وجود دارد که با رعایت این نکات می توان زندگی موفقی را انتظار داشت و ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی در عدم آگاهی و یا عدم رعایت این موارد است که اولین نکته این است که نباید زوجین، مشکلات کوچک خود را به والدین منتقل کنند چرا که آن ها بدون در جریان قرار گرفتن همه ماجرا، نمی توانند قضاوت درستی داشته باشند و ریشه مشکلات بعدی ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: حرف خوب زدن، خوب حرف زدن و حرف های خوب به هم زدن اولین نکته است که زوجین باید با هم داشته باشند در شرایط مختلف و با دیگران چرا که باعی افزایش صمیمیت، عشق و احترام طرفین می شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: خوب گوش کردن از خوب حرف زدن مهمتر است و مهمتر از این 2 عامل، خوب نگاه کردن است، زن و شوهر بای از نگاه کردن به حهم، حرف های هم را متوجه بشوند و نگاه محبت آمیز به هم بسیار موثر است.

وی خوب لمس کردن را نکته دیگر دانسته و شیک ترین لباس ها را در مقابل هم بپوشند و نکته پایانی این است که زن و شوهر مکمل هم باشند و با اجرای برنامه های معنوی نشاط معنوی خود را حفظ کنند و سعی کنند در این سفرهای زیارتی برای فرزندان خود هدیه تهیه کنندتا آن ها به طور غیرمستقیم به این برنامه ها علاقمند شوند.

حجت اسلام اسکندری در خصوص تربیت فرزندان نیز گفت: فرزندان تا سن 12 سالگی که وارد دوران نوجوانی می شوند، نسبت به اطراف خود حساسیت ندارند اما به محض ورود به این سن نوع نگاه آن ها به دنیا عوض می شود و از سوی دیگر طالب این هستند که اگر اشکالی در رفتار دیگران به ویژه والدین خود می بینند آن را اصلاح کنند بر همین اساس اگر نتوانند این اصلاحیات را انجام بدهند، ملتهب می شوند و همین التهاب زمینه ساز فساد آن هاست.

وی افزود: در نوع برخورد با فرزندان نوجوان والدین در نظر داشته باشند که وی همه چیز را متوجه می شود و علاوه بر اینکه دیدگاه های وی عوض شده، از نظر جسمی نیز باید تغییراتی در وی حاصل شود که اگر این تغییرات زود هنگام یا دیرهنگام اتفاق افتاد، حتما والدین پیگیر باشند و با مراجعه به پزشک سعی در طبیعی کردن این روند داشته باشند تا از مشکلات بعدی جسمی و روحی ناشی نوجوانان خود جلوگیری کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در مورد میلاد حضرت زهرا(س) نیز گفت: حضرت در تربیت دختر بزرگوارشان به قدری خوب عمل کرده بودند که زمانی که حضرت علی(ع) می خواستند نکاتی را به ایشان از احوالات آینده بگویند، حضرت زینب(س) فرمودند که این نکات را مادرم پیشتر از این به من گفته است.

وی در پایان نیز گفت: این نوع تربیت باید الگوی والدین جامعه ما باشد و هر کسی که می خواهد از همین لحظه می تواند به دامن این بزرگواران پناه ببرد زیرا خود پیامبر(ص) فرمودند که انا وعلی ابواه هذه الامه.  

ارسال نظرات